//
کدخبر: ۳۱۶۷۵۱ //

آمار بیماران بستری کرونایی مازندران چهار رقمی شد

آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های مازندران پس از سه ماه امروز پنجشنبه مرز یکهزار نفر را پشت سر گذاشت و چهار رقمی شده است.

آمار بیماران بستری کرونایی مازندران چهار رقمی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که در مجموع هم اکنون یکهزار و سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲۶ بیمار سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۱۷۷ بیمار هم سهم دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

طبق این گزارش ، ۱۷۱ بیمار بستری کووید ۱۹ هم به دلیل شرایط حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند که به معنای اشغال حدود ۶۰ درصدی تخت های این بخش است.

گزارش جدید حاکی است که طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۵۰بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری و ۱۸۰ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند تا ادامه مراحل درمانشان را در خانه پیگیری کنند.

آخرین بار در تاریخ ۱۷ فروردین ماه بود که پس از ورود مازندران به پیک چهارم تعداد بیماران این استان چهار رقمی شد و از یک هزار و ۶۰۰ بستری بیمار کرونایی نیز عبور کرد.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که روز ۱۵ تیر ماه جاری منتشر شد ، ۹ شهرستان  چالوس ، آمل ، محمود آباد ، قائمشهر نور ، نوشهر  ، ساری ، بابل و سوادکوه در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۳ شهرستان دیگر در مناطق کرونایی نارنجی واقع شدند. اکنون به نظر می رسد پیش بینی مسئولان علوم پزشکی مازندران مبنی بر امکان افزایش شهرهای قرمز در روزهای آتی محقق شود چرا که افزایش آمار بستری به معنای ورود شهرهای دیگر استان به رنگ بندی قرمز است.

آمار بیماران بستری کرونایی مازندران چهار رقمی شد

کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در همین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن اشاره به سرعت گیری نوع جدید ویروس در حال انتشار گفت: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل برخی رفتارهای اجتماعی و همچنین گرمای هوا به شدت کاهش یافته است. 

دکتر قاسم اویس افزود: با جهشی تازه از ویروس کرونا مواجه هستیم که به سرعت قابلیت انتقال داشته و حتی سنین بسیار پایین را که پیشتر تصور می شد گرفتار نمی شوند ، مبتلا می کند. 

به گفته وی ، نوع جدید ویروس که با نام « دلتا » شناخته می شود ، بسیار شبیه به سرماخوردگی است و به همین خاطر هم سطح هوشیاری عمومی را برای قرنطینه کردن و رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش می دهد ، زیرا مبتلایان به اشتباه تصور می کنند یک بیماری ساده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکیدکرد : اکنون کشور حدود ۱۷ ماه گرفتار ویروس کرونا است و دیگر جایی برای عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل ها نیست. 

دکتر اویس استفاده از ماسک را اثرگذار ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود : باید مردم تا واکسیناسیون همگانی محتاطانه رفتار کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان