//
کدخبر: ۳۱۶۵۲۰ //

‍ آغاز پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان دیم‌کار کرمانشاه

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دیم‌کاری خبر داد که اراضی خود را بیمه کرده اند.

‍ آغاز پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان دیم‌کار کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

رشید امینی اظهارکرد: از دو هفته گذشته پرداخت غرامت به کشاورزان دیم کاری که اراضی آنها تحت پوشش بیمه بوده آغاز شده و تاکنون ۲۵۱۵ نفر از کشاورزان دیم کار مناطق گرمسیر استان برای اراضی خود به مساحت یازده هزار هکتار، غرامت ۱۲ میلیارد تومانی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کار پرداخت غرامت‌ از سوی بانک کشاورزی برای کشاورزانی که در اثر خشکسالی خسارت دیده اند، گفت: احتمالا پرداخت غرامت ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و به رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کشاورزان دیم کار مناطق گرمسیر استان امسال در اثر خشکسالی متحمل خسارت زیادی شده اند، تصریح کرد: تقریبا تمامی اراضی دیم این مناطق از دست رفته و مشمول پرداخت غرامت می شود.

وی سپس با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته، گفت: ۱۴۶ هزار هکتار از این میزان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زیر پوشش بیمه رفته بودند و مابقی نیز خود کشاورزان اقدام به بیمه کردن اراضی زراعی خود کرده اند.

امینی ادامه داد: کشاورزان دیم کاری که خودشان اراضی خود را بیمه کرده اند به ازای هر یک هکتار کشت بسته به خسارت وارده و میزان پرداخت حق بیمه غرامت بین یک تا چهار میلیون تومانی وبعضا پنج میلیون تومانی دریافت خواهند کرد و آن دسته از کشاورزانی هم که در قالب کشت قراردادی و از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اراضی خود را بیمه کرده اند به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان خسارت دریافت خواهند کرد.

وی اشاره‌ای هم ‌ به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: بر مبنای این مصوبه استانداری ها، فرمانداری ها و دهیاریها حق پرداخت غرامت به کشاورزان در اثر حوادث غیرمترقبه را  ندارند و تنها مرجعی که می تواند از کشاورزان در زمان بروز خسارت حمایت به عمل آورد، بیمه است که  بیمه هم تنها اراضی بیمه شده را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی یادآوری کرد: در استان بیش از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی داریم که امسال تنها ۲۲۰ هزار هکتار آن بیمه شده است، البته این رقم در سال زراعی گذشته ۸۰ هزار هکتار بود و امسال به برکت ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شاهد رشد اراضی بیمه شده استان هستیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان