//
کدخبر: ۳۱۶۳۱۹ //
دکتر شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:

هشدار احتمال شیوع بیماری مشترک تب کریمه- کنگو در استان کرمانشاه

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به گرمای هوا و تکثیر و فعالیت کنه ها درجایگاه و استقرار روی بدن دام ها خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو نیز افزایش می یابد.


هشدار احتمال شیوع بیماری مشترک تب کریمه- کنگو در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر شاهرخ یارویسی گفت: تب کریمه – کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق گزش کنه ها و تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می شود. که در فصل بهار و تابستان با توجه به گرمای هوا و تکثیر کنه ، خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش می یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد : کشتارغیرمجاز دام همواره یکی از مخاطرات بهداشتی و تهدید جدی علیه سلامت شهروندان بوده . و با توجه به اینکه خارج از ضوابط بهداشتی و نظارت دامپزشکی صورت گرفته و ازهمه مهمتر گوشت استحصالی ناشی از کشتارهای غیر مجاز نیز دوره پیش سرد را نمی گذراند، لذا مهمترین عامل انتقال این بیماری به شمار می آید.

 وی اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عید  سعیدقربان و نظر به کشتارهای خیابانی ، خارج از نظارت دامپزشکی و با توجه به اینکه کنه ها عامل انتقال این بیماری هستند، توصیه می شود شهروندان از مصرف گوشت  استحصالی خارج از کشتارگاه  به جد خودداری نموده و همچنین افرادی که در کشتارگاه های دام مشغول فعالیت هستند بایستی از لباس کار و لوازم ایمنی مناسب از قبیل دستکش، ماسک، عینک و ... استفاده نمایند.

وی افزود:دامداران عزیز نکات بهداشتی را رعایت نموده و بصورت مستمر در فصل بهار و تابستان با نظارت کارشناسان دامپزشکی نسبت به سمپاشی بدن وجایگاه دام اقدام نمایند.

دکتر یارویسی از تیم مشترک کارگروه بهداشت و امنیت غذایی و دستگاه های عضو این کار گروه در خواست کرد با جدیت هرچه بیشتر با کشتارهای خیابانی و خارج از نظارت دامپزشکی برخورد و این اداره را دراین راستا یاری نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان