//
کدخبر: ۳۱۶۲۴۹ //

نماینده بجنورد از تاخیر درابلاغ کمک های دولت به زلزله زدگان انتقاد کرد

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از تاخیر در ابلاغ کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی بهسازی مسکن زلزله زدگان شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان انتقاد کرد.

نماینده بجنورد از تاخیر درابلاغ کمک های دولت به زلزله زدگان انتقاد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید محمد پاکمهر شنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهارداشت : با گذشت حدود دو ماه از وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در شهر سنخواست در شهرستان جاجرم در جنوبغربی خراسان شمالی هیات دولت هنوز مصوبه ای برای کمک به بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از این زلزله نداشت و خسارت دیدگان در بلاتکلیفی قرار دارند.
وی اضافه کرد : اگرچه خوشبختانه این زلزله خسارت جانی در برنداشت، ولی خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی روستاییان این شهرستان که خشت و گلی بود، وارد شد که نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.
نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر زلزله با قدرت بیشتری رخ می داد، با توجه به خانه های خشت و گلی روستاییان مناطق زلزله زدگان احتمال تلفات جانی زیادی وجود داشت و باید از فرصت ایجادی در جهت بهسازی و بازسازی واحدهای غیر مقاوم استفاده کرد.
دکتر پاکمهر خاطرنشان کرد : تعداد زیادی از واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان خراسان شمالی به صورت خشت و گلی برپاست که نیاز به مساعدت ویژه دولت در امر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای بهسازی و بازسازی دارد و باید این خدمات پیشگیرانه هر چه سریعتر ارایه شود.
وی بار دیگر از هیات دولت خواست تا هر چه سریعتر نسبت به تصویب و ابلاغ کمک های بلاعوض و وام نوسازی مسکن زلزله زدگان اقدام کند تا خسارت دیدگان بتوانند پیش از فصل سرما در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند.
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی ( بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم ) در مجلس یازدهم همچنین از شرکت های بیمه گر از جمله برکت خواست تا نسبت به پرداخت غرامت به واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه اقدام کند.
براثر زلزله ۵.۵ ریشتری ۳.۳۷ دقیقه ای بامداد ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری شهرسنخواست حدود یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرستان های جاجرم، مانه و سملقان و گرمه خسارت وارد شد که به دلیل وقوع حدود 40 پس لرزه که برخی از آنها بیش از سه ریشتر بود، خسارت برخی واحدها بیشتر از برآورد اولیه بود.
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان