//
کدخبر: ۳۱۶۰۱۰ //

۲ میلیارد دلار طرح صنعتی امسال در کشور افتتاح می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح صنعتی در کشور در سال گذشته گفت: امسال نیز ۲ میلیارد دلار طرح صنعتی افتتاح می‌شود.

۲ میلیارد دلار طرح صنعتی امسال در کشور افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وجیه اله جعفری روز پنجشنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و مدیران شرکت فولاد خوزستان در محل این شرکت بیان کرد: افتتاح این طرح های صنعتی در تولید ثروت و نقدینگی در کشور تاثیر چشمگیری دارند و باعث صرفه جویی ارزی می‌شوند.

وی افزود: صنایع در بستر بورس فعال شده اند و در برهه ای از زمان که بورس با مشکلاتی مواجه شد این صنایع بزرگ بودند که باعث رونق آن شدند.

جعفری بیان کرد: به دنبال این هستیم که صنایع مکمل و تکمیل کننده یکدیگر شوند.

تولید انرژی توسط صنایع بزرگ

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: در نظر داریم با انعقاد تفاهم نامه با وزارت نیرو برای صنایع بزرگ‌ نیروگاه ایجاد شود تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت انرژی افزود: با کمبود انرژی هم مواجه هستیم که این ۲ عامل برای صنایع ضرر و زیان ایجاد می‌کنند.

معاون وزیر صمت گفت: با سرمایه گذاری نه چندان زیاد می‌توان برق مورد نیاز صنایع رو تولید کرد.

انجام عملیات ژئوفیزیک کل کشور در مدت سه سال

معاون وزیر صمت با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه برای صنایع توسط معادن گفت: با افزایش صنایع نیاز به تامین مواد اولیه نیز بیشتر می شود به همین دلیل در نظر داریم در مدت سه سال با انجام عملیات ژئو فیزیک و کشف معادن جدید تامین مواد اولیه را توسعه دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از راه های تامین مواد اولیه کشف معدن در کشورهای دیگر با سرمایه گذاری است؛ در حال حاضر بسیاری از کشورها از این روش استفاده می‌کنند.

لزوم انعقاد تفاهم نامه بین صنایع بزرگ و بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهارداشت: برخی شرکت های بزرگ در کشور با بخش خصوصی که معدن در اختیار دارند تفاهم نامه منعقد می‌کنند تا از آن معدن مواد اولیه تامین کنند.

وی افزود: شرکت بزرگ فولاد خوزستان نیز هرچه زودتر باید بسته ای برای تامین مواد اولیه خود مشخص کند، این شرکت می‌تواند با تعامل با بخش خصوصی از یک معدن، مواد اولیه خود را تامین کند.

معاون وزیر صمت امروز پنجشنبه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن به منظور بازدید از شرکت های فولاد شادگان و فولاد خوزستان و بررسی مشکلات و وضعیت این شرکت ها و کلنگ زنی ۲ طرح اقتصادی در رامهرمز به خوزستان سفر کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان