//
کدخبر: ۲۵۸۰۴۲ //

ارسال شمش طلا از استرالیا برای حل مشکل کمبود عرضه در بازار آمریکا

بزرگترین معدن طلای استرالیا برای کاهش فشار ناشی از مشکلات عرضه طلا در بورس آمریکا تولید شمش یک کیلوگرمی خود را افزایش داده است.

ارسال شمش طلا از استرالیا برای حل مشکل کمبود عرضه در بازار آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از بلومبرگ، بزرگترین معدن طلای استرالیا برای کاهش فشار ناشی از مشکلات عرضه طلا در بورس آمریکا تولید شمش یک کیلوگرمی خود را افزایش داده است.

کاهش شدید سفرهای هوایی به علت شیوع کرونا، جت های مسافربری را زمین گیر کرده است. زمین گیر شدن این هواپیماها که اغلب برای حمل محصولات طلا و شمش طلا استفاده می شوند و همچنین اختلالات ظرفیت تولید طلا در آمریکا درپی شیوع کرونا در این کشور منجر به کمبود این شمش های مستطیل شکل در قراردادهای آتی  بازار کومکس نیویورک شده است.

ریچارد هایز، مدیر عامل شرکت پالایش طلای پرث مینت در استرالیا می گوید: ما با تمام توان خود در حال تولید شمش طلا هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود هفت و نیم تن شمش طلا در هفته تولید می کنیم و به خوبی در معاملات ماه مه به فروش می رسانیم. بخش عمده این شمش های طلا سر از بازار کومکس نیویورک در می آورد و به مشتریان تحویل داده می شود.

طی چند روز پرآشوب در اواخر ماه مارس، حق بیمه معاملات آتی نیویورک نسبت به معاملات لندن بیش از 70 دلار افزایش یافت که این میزان بالاترین قیمت در طی چهار دهه اخیر بود.

بر اساس این گزارش، اکنون تفاوت حق بیمه به حدود 21 دلار کاهش یافته است، اما هنوز هم با زمان عادی که فقط چند دلار بود، فاصله دارد.

شرکت مینت که در پاسخ به بحران عرضه، خط تولید شمش یک کیلویی را بازگشایی کرده است، پیش بینی کرده است که تقاضای بالا برای این محصول کوتاه مدت خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان