//
کدخبر: ۳۱۴۲۸۹ //

هوای شهرستانهای آبادان و شادگان در شرایط خطرناک

وقوع دوباره پدیده گرد و غبار در برخی شهرهای خوزستان، وضعیت هوا در آبادان و شادگان را در شرایط خطرناک قرار داد.

هوای شهرستانهای آبادان و شادگان در شرایط خطرناک
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش روز پنجشنبه سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۶، شاخص کیفی هوا در آبادان ۵۰۰ و در شادگان ۴۵۱ بوده که بیانگر شرایط خطرناک در این شهرهاست.
همچنین در این زمان، هوای اهواز با شاخص ۲۰۹ در شرایط بسیار ناسالم است. هوای اندیمشک با شاخص ۱۶۴ ، بندر امام ۱۶۸، حمیدیه ۱۷۲، دزفول ۱۷۸، شوشتر ۱۶۸، سوسنگرد ۱۸۲ و ماهشهر ۱۵۹ در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و شهرهای امیدیه با شاخص ۱۲۷ و شوش ۱۳۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است. 

اداره کل هواشناسی استان خوزستان طی امروز تا فردا در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و برخاستن  گرد وخاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعد ظهر را پیش بینی کرده است.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها مواجه شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰  در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان