//
کدخبر: ۳۱۳۰۴۶ //

۲۰ هکتار از مراتع روستایی سقز طعمه حریق شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: ۲۰ هکتار از مراتع ۲ روستای "تیز آباد" و "کیسلان" در شبانه‌روز اخیر طعمه حریق شد که بلافاصله با تلاش تیم های اطفای حریق این اداره، همیاران طبیعت و مردم، آتش سوزی مهار شد.

۲۰ هکتار از مراتع روستایی سقز طعمه حریق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عثمان صالح زاده روز یکشنبه اظهار داشت: در پنجشنبه شب گذشته، ۲ فقره آتش سوزی گسترده در مراتع روستاهای "تیز آباد" و "کیسلان" از توابع این شهرستان اتفاق افتاد که بلافاصله با اطلاع  رسانی مردم، اکیپ اطفای حریق اداره منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی بعد از چند ساعت با تلاش اکیپ اطفای حریق این اداره و همکاری همیاران طبیعت و اهالی روستاهای مذکور مهار شد، افزود: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست و همچنین عوامل این حادثه شناسایی نشدند.

صالح زاده دلیل زمان طولانی برای اطفای کامل حریق را خشکی زودهنگام هوا، پوشش گیاهی خشک عرصه های طبیعی، وزش شدید باد، سنگلاخی و شیبدار بودن عرصه های طبیعی و عدم امکان استفاده از ادوات آتشنشانی و مکانیکی، کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دانست.

وی اضافه کرد: عوامل فوق از جمله وزش شدید باد عملیات اطفای حریق را برای نیروهای حاضر در محل بسیار دشوار کرده بود ولی با تمام توان از گسترش آتش جلوگیری کردیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز، طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، مجازات افرادی که جنگل ها و مراتع را آتش می زنند تا ۱۰ سال حبس اعلام کرد و افزود: افرادی که عمدا باعث آتش سوزی مراتع و جنگل ها می شوند از طریق مراجع قانونی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و مسوولیت با شخص یا اشخاص خاطی خواهد بود.

۲۰ هکتار از مراتع روستایی سقز طعمه حریق شد

صالح زاده ضمن دعوت از دوستداران طبیعت ، بهره برداران محلی، فعالان منابع طبیعی و محیط زیست، روستاییان، مردم فهیم و با فرهنگ به مشارکت مجدانه در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های بی‌نظیر زاگرس، خواست ضمن مشارکت در عملیات اطفا حریق عرصه های منابع طبیعی، گزارشات تخریب و تصرف منابع طبیعی، قطع درختان، بوته کنی و آتش‌سوزی‌ها را از طریق سامانه ۱۵۰۴ و شماره تلفن های ۰۸۷۳۶۲۲۷۸۰۰ و ۰۸۷۳۶۲۱۵۶۵۵ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان