//
کدخبر: ۳۱۱۱۶۴ //

آتش سوزی در ارتفاعات گچساران به طور کامل مهارشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به کوه های نارک تا انبارشاهی در شهرستان گچساران به طور کامل مهار شد.

آتش سوزی در ارتفاعات گچساران به طور کامل مهارشد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلام حسین حکمتیان اصل روز پنجشنبه اظهار داشت:این آتش سوزی که عصر روز سه شنبه آغاز شده بود ۲ بار مهار و دوباره شعله های آتش به دلیل سقوط کنده ها به ارتفاعات پایین دست فوران می کرد.

وی تصریح کرد: امدادگران تا ۴۸ ساعت آینده برای پایش منطقه  در محل آتش سوزی می مانند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: چهار تیم از شهرستان های بویراحمد،باشت و چرام با نیروهای دولتی و طبیعت دوستان شهرستان گچساران برای اطفای حریق در این منطقه مشارکت داشتند.

حکمتیان اصل با یادآوری اینکه ۱۰۰ نفر نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند اضافه کرد: برای انتقال نیروها به ارتفاعات سختگذر از بالگرد شرکت نفت بهره برداری نفت وگاز این شهرستان استفاده شد.

وی تاکید کرد:علت و وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف گچساران در آتش سوزی های پارسال دچار آسیب جدی شده است.

این میزان جنگل و  مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

آتش سوزی های سال گذشته در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

۱۷ فقره آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مهار شده که بیشتر این آتش سوزی ها در  شهرستان های گچساران و باشت بوده است.

بی احتیاطی گردشگران در خاموشی کامل آتش های روشن شده برای پخت و پز، انداختن سیگار از سوی چوپانان در طبیعت، آتش زدن پسماند مزارع و اختلاف های محلی را از عوامل آتش سوزی های امسال در جنگل ها و مراتع استان بوده است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان