//
کدخبر: ۳۰۶۵۸۱ //

‍ عدم مدیریت بهینه در مصرف آب، شهرستان اسلام آبادغرب را با بحران مواجه می سازد

مدیر امور آب فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب: اگر مردم در مصرف آب مدیریت نکنند با بحران آب مواجه خواهیم شد.

‍ عدم مدیریت بهینه در مصرف آب، شهرستان اسلام آبادغرب را با بحران مواجه می سازد

صفوی مدیر امور آبفا شهرستان اسلام آباد غرب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بی شک تامین آب شرب سالم و پایدار از دغدغه های اصلی شرکت آبفا استان و تاکید دکتر کاکاوند مدیرعامل این شرکت بوده است و ایشان این مهم را زمینه تحقق عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی دانستند.

به گزارش فرتاک نیوز، سید اصغر صفوی در ادامه افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی، از ۴۳۶/۳ میلی متر بارندگی در سال گذشته به ۲۷۵/۶ میلی متر بارندگی در سال آبی جاری با ۳۷ درصد کاهش نزولات آسمانی در شهرستان روبرو هستیم. همچنین شیوع بیماری کرونا که خود سبب افزایش مصرف آب گردیده، موجب برداشت بیشتر از منابع آبی سطح شهرستان شده است، که قطعا این مسئله با آغاز فصل گرم سال، بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

مدیر امور آبفا اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد: شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهرستان استان از نظر جمعیتی، دارای ۳۲ هزار و ۱۰۶ مشترک شهری و ۱۴ هزار و ۹۲ مشترک روستایی می باشد که نیاز آبی بخش شهری با ۴۵۰ لیتر در ثانیه از سراب ارکوازی و ۱۸ حلقه چاه با حداکثر تولید ۳۲۰ لیتر در ثانیه تامین می گردد و بخش شهری شهرستان به صورت صد درصد تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند.

همچنین تعداد روستاهای شهرستان ۱۶۸ روستا است که از این تعداد ۱۳۴ روستا تحت پوشش این امور قرار دارد و منابع تامین آب آنها ۳۲ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه با حداکثر تولید ۲۷۳ لیتر در ثانیه آب است.

وی افزود: با توجه به این شرایط ما در بخشی از شهر وچند روستای شهرستان با تنش آبی مواجه هستیم که ۴ روستا سطح شهرستان توسط تانکر سیار آبرسانی می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب اسلام آباد غرب در پایان بیان نمود: پیشگیری از بحران و قطعی آب در شهرستان مستلزم مشارکت بیشتر مردم در مصرف بهینه و صرفه جویی است، با توجه به موارد گفته شده و در پیش بودن فصل گرم سال، خواهش ما از مردم فهیم شهرستان این است که از مصارف غیر ضروری و هدر رفت آب جلوگیری نمایند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان