//
کدخبر: ۳۰۵۶۰۸ //

آیین بزرگداشت طراح و لیدر عملیات اچ۳ در کرمانشاه برگزار شد

آیین بزرگداشت امیر سرتیپ خلبان فرج الله برات پور طراح و لیدر عملیات اچ 3 و17 شهید خلبان کرمانشاهی امروز (۱۹ فروردین ماه) باحضور مسئولین‌ و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.

آیین بزرگداشت طراح و لیدر عملیات اچ3 در کرمانشاه برگزار شد

امیر سرتیپ فرج الله برات پور در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولین و فرماندهان نیرو های مسلح استان کرمانشاه اظهار داشت: در تندیسی که از من ساخته شده خودم را نمی بینم، مردم کرمانشاه و شهدای گرانقدر این کشور و استان را می بینم که در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت و مقاومت کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود :خود را سرباز کوچک این وطن میدانم و امیدوارم همواره کشورم مثل خورشیدی در جهان بدرخشد.

photo_2021-04-08_14-56-15

در ادامه این مراسم امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش اظهار داشت: همواره شهدا نماد استقامت و پایداری و افتخار آفرینی بوده اند .

 وی افزود:چهره های ماندگاری در نیروهای مسلح داریم که بازوان نیرومند و پنجه های قدرتمند این ملت بزرگ هستند.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش تصریح کرد: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس همواره مالامال از فداکاری، شهادت طلبی و ایثار بودند و برای پا بر جا نگهداشتن نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و افتخار می کنیم که توانسته ایم پرچم مقدس جمهوری اسلامی را همچنان برافراشته نگهداریم.

وی  در پایان گفت: امیر فرج الله برات پور و ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی نماد افتخار این سرزمین هستند.

photo_2021-04-08_14-56-13

 در ادامه این مراسم دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه نیز گفت: امیر برات پور شهید زنده و الگوی جوانان این مرز و بوم است

شهردار کرمانشاه افزود : هدف از برگزاری این یادواره ها و کنگره ها در زمینه بزرگداشت شهدا و ایثارگران گرامیداشت یاد وخاطره این دلاور مردان و تداعی رشادت ها و دلاوری های آنان در روزهای تلخ و سرخ جنگ تحمیلی است.

وی  تصریح کرد: در جبهه های جنگ سنگر از جنس خاک بود و خبری از تجملات در آن دیده نمی شد و نور سنگر با فانوسی کم نور تامین می شد ولی فضای آنجا بسیار نورانی و با صفا بود.

 دکتر طلوعی یادآور شد: شهدا محتاج برگزاری مراسم بزرگداشت نیستند و هدف از برگزاری این مراسم استفاده از فرهنگ معنویت، اخلاص،ایثار و شهادت است که اگر همه ما مدیران راه و رسم شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به آن توجه کنیم با مشکلات عدیده ای که امروز داریم مواجه نخواهیم شد.

photo_2021-04-08_14-56-18

در این مراسم از کتاب "آسمان آبی" نوشته محسن سنجابی که مروری بر خاطرات امیر فرج الله برات پور دارد رونمایی شد، همچنین نشان شهروندی و ارجنامه بنیاد نخبگان و لوح تقدیری از سوی فرمانده کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح به امیر برات پور اهدا گردید.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از تندیس امیر سرتیپ خلبان فرج الله برات پور و سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی در پارک صدرا کرمانشاه نیز رونمایی گردید.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان