//
کدخبر: ۳۰۳۵۰۷ //

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری "سمنی نرگس" منتشر شد

دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری "سمنی نرگس" سیما روشنائی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری "سمنی نرگس" در سمنان خبر داد.

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری  "سمنی نرگس" منتشر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیما روشنایی گفت: جشنواره فرهنگی هنری  "سمنی نرگس" در دو قالب سرایش شعر و نقاشی کودک و نوجوان با موضوع و محتوای گل نرگس برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش سرایش شعر، اشعار حتماً  باید در ارتباط با گل نرگس باشد و ارائه مضامین  شعر در ارتباط با امام زمان (عج) با توجه به تقارن ایام به سالروز  میلاد آن حضرت در خور توجه است.

روشنائی با بیان اینکه در بخش سرایش شعر، اشعار  باید توسط خود شاعر سروده شده باشد و ارسال اشعار نیز باید به نام شاعر ارسال گردد، خاطر نشان کرد: اشعار باید به صورت تایپ شده از طریق تلگرام و واتساپ به شماره ۰۹۱۰۴۸۷۶۹۵۹ ارسال گردد.

همچنین شاعران می توانند شعر های خود را در قالب های  غزل، قصیده، رباعی، مثنوی و شعر نو بسرایند و اشعار خود را  با ذکر نام شاعر و اسم شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر اجرایی  این جشنواره با بیان اینکه ، بخش دوم این جشنواره "نقاشی کودک و نوجوان" در راستای تحقق شعار سمنان شهر دوستدار کودک در ۴ رده سنی ۴ تا ۶ ، ۷ تا۱۱،۱۲ تا ۱۴ و ۱۵ تا۱۸  سال برگزار خواهد شد، بیان کرد: کودکان و نوجوانان باید آثار خود را در قطع A4 یا A3  ارسال و از تمام سطح کاغذ استفاده شود.

سیما روشنائی با بیان اینکه آثار ارسالی از نظر اجرا دارای کیفیت باشد، گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این بخش می توانند آثار خود را به تعداد ۲ اثر به دبیرخانه جشنواره در محل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ارسال نمایند.

همچنین در بخش نقاشی کودک و نوجوان علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب تکنیک اثر آزاد(مدادرنگی،پاستل،گواش و .......)اقدام نمایند و آثار ارسالی نباید کپی از آثار دیگران باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: آثاری که دارای خلاقیت و نوآوری باشد این آثار مورد توجه ویژه داوران این جشنواره  قرار خواهد گرفت.

این مقام اجرایی اعلام کرد: آثار ارسالی در بخش "نقاشی کودک و نوجوان" باید با وضوح300 dpi با فرمت jpg از طریق تلگرام و واتساپ به شماره ۰۹۱۹۴۳۲۴۸۱۷ ارسال شود در صورت انتخاب اثر توسط داوران لازم است اصل اثر به دبیرخانه جشنواره به آدرس سمنان،بلوار قدس، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ارسال شود.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری "سمنی نرگس" هدف از برگزاری این جشنواره را تاکید بر اهمیت پرداختن به مفاهیم وابسته به هویت جمعی شهروندان با توجه به ظرفیت های موضوعی و مفهومی گل نرگس و ارائه هنری آثار در قالب شعر و نقاشی  و ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان برای آشنایی هر چه بیشتر با آداب و رسوم محلی و پرورش خلاقیت ایشان در به کار گیری و نشر ارزش های وابسته به هویت جمعی با استفاده از تجارب و خاطرات والدین (پدر،پدربزرگ،مادرو مادربزرگ )عنوان کرد.

سیما روشنائی در پایان با بیان اینکه : به سه نفر از برگزیدگان جشنواره در هر بخش، در آیین اختتامیه که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد جوایزی اهدا می شود و به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا خواهد شد، گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره فرصت دارند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره در محل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشترمی توانند  از طریق مراجعه به درگاه tourism.semnan.ir   و یا با شماره های ۰۹۱۲۵۳۱۵۶۶۰ و ۳۳۳۴۲۴۶۶ تماس حاصل نمایند.

این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهر داری سمنان و با همکاری شهرداری سمنان، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان، دانشگاه سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، جهاد کشاورزی سمنان، اداره میراث فرهنکی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان، انجمن فرهنگ، هنر و معماری، انجمن معماری حافظه شهر قومس، انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان، انجمن حافظان میراث فرهنگی و آیین های دیار قومس استان سمنان برگزار می گرد

خبرنگار : علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان