//
کدخبر: ۳۰۲۴۸۳ //

صدور ۸۰۷ مورد دستور موقت و اعاده ۱۵۲ هکتار از اراضی ملی طی ۱۱ ماه گذشته

دکتر توسلی زاده: اصولی ترین مبنای کار این است؛ تغییر کاربری، تخریب اراضی ملی، ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه صورت نگیرد.

صدور ۸۰۷ مورد دستور موقت و اعاده ۱۵۲ هکتار از اراضی ملی طی ۱۱ ماه گذشته

هشتمین و آخرین جلسه شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

دکتر توسلی زاده در این نشست بر  سیاست اصلی دستگاه قضایی استان تأکید کرد و خاطرنشان ساخت اصول کار ما این است که نباید هیچ تغییر کاربری صورت گیرد و این مهم بر عهده جهاد کشاورزی استان است و نیز تخریب اراضی ملی که منجر به تشکیل پرونده می شود نباید صورت گیرد و شهرداری اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز ندهد و تجاوز به حریم رودخانه صورت نگیرد.

به گزارش فرتاک نیوز، ایشان با اشاره به آمار عملکرد شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کرمانشاه در ۱۱ ماه گذشته یادآور شد: در مدت مذکور  ۸۰۷ مورد دستور موقت که منجر به اعاده ۱۵۱ هکتار از اراضی ملی شده، صادر شده است و این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته ۶۲۵ مورد دستور موقت صادر و ۱۶۲ هکتار از اراضی اعاده شده است.

دکتر توسلی زاده ادامه داد: در همین مدت ۱۱ ماهه و در حوزه راه و شهرسازی نیز ۸۰ هکتار رفع تصرف شده و برای ۱۲۰۰ هکتار نیز سند صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تقدیر از اعضای شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان تصریح کرد: با وجود تمامی مضایق و محدودیت ها که بر آن واقف هستیم خوشبختانه همت اعضای این شورا بر این بود که کارها به بهترین نحو انجام شود که همین گونه بوده است و شاهد این مدعا چهارهزار مأموریت توسط جهاد کشاورزی استان بوده است.

دکتر توسلی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، اعضای شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از پیش رسالت خود را به سرانجام رسانند و اجازه ندهند اصول اساسی یاد شده در انجام امور مربوط نادیده گرفته شود.

در ادامه این نشست هر یک از اعضا به نمایندگی از اداره متبوع خود گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه نمودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان