//
کدخبر: ۳۰۲۳۴۰ //
دادستان کرمانشاه:

طلب ۲۰۰ نفر از مالباختگان "گلیم و گبه" تا پایان سال پرداخت می شود/ ارجاع ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا طی یک ماه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از پرداخت طلب ۲۰۰ نفر از مالباختگان "مکتب گلیم و گبه" تا قبل از تعطیلات نوروز خبر داد.


طلب ۲۰۰ نفر از مالباختگان "گلیم و گبه" تا پایان سال پرداخت می شود/ ارجاع ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا طی یک ماه

نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (نوزدهم اسفند ماه ۹۹)  در سالن جلسات دادسرای کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش فرتاک نیوز، شهرام کرمی؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت:‌ تاکنون تمامی بدهی های محکوم علیه از فروش اموال وی که به بانک ملل سپرده شده بود پرداخت شده است و از تعداد ۱۳ هزار مالباخته ۴۳۴ نفر با مبلغ ۲۳ میلیارد تومان طلب خود را دریافت نکرده اند.

دادستان کرمانشاه از پرداخت بدهی حدود ۲۰۰ نفر از مالباختگان این مکتب خبر داد و افزود : تا قبل از تعطیلات نوروزحدود ۶ میلیارد به حساب مالباختگان واریز خواهد شد.

photo_2021-03-09_16-41-46

طی مدت یکماه ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود

کرمی بیان داشت: طی مدت یکماه ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود که برخی از این پرونده ها بازتاب رسانه ای داشته اند و رسیدگی به برخی از آنها در سکوت خبری بوده است که در هر دو صورت برابر مقررات و ادله موجود کار رسیدگی به آنها انجام شده است.

۱۳۰۰ فقره از موجودی پرونده های ورودی به دادسرا کاهش یافته است

دادستان کرمانشاه افزود: طی یازده ماه گذشته علاوه بر ورود پرونده های روزانه و ماهانه به دادسرای عمومی و انقلاب ۱۳۰۰ فقره از موجودی پرونده های ورودی به دادسرا کاهش یافته، همچنین تعداد ۲۴۰۰ پرونده اجرای احکام کیفری نیز بررسی شده است.

در دادسرا همراهی و همدلی بسیار خوبی با سایر نهادها حاکم است

کرمی تصریح کرد: در دادسرا همراهی و همدلی بسیار خوبی با سایر نهادها حاکم است و در جهت رفع مشکلات و احقاق حق مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 

 میانگین رسیدگی به پرونده های کلیه دستگاههای قضایی استان ۱۰ روز کاهش یافته است

مدعی العموم کرمانشاه با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده ها در دادسرا نیز گفت: طی یکسال گذشته رسیدگی به پرونده های کلیه دستگاههای قضایی استان به طور میانگین ۱۰ روز کاهش یافته است که نشان از تلاش دستگاه قضا دارد.

کسب رتبه دوم کشوری دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در زمینه پایش زندانیان

کرمی در ادامه از کسب رتبه دوم کشوری دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در زمینه پایش زندانیان خبر داد و بیان داشت: در طرح پایش تمامی اسناد و اوراق زندانیان بررسی شد و آزادی آنها در جهت حفظ امنیت جامعه مد نظر قرار گرفت.

رویکرد قوه قضاییه حبس زدایی است/ هیچگونه  مسامحه ای برای جرائم خشن در نظر گرفته نمی شود

 

ایشان خاطر نشان کرد: رویکرد قوه قضاییه حبس زدایی است ولی مسامحه وپایش زندانیان قطعا شامل جرائم غیر عمد‌ می شود که کمترین جرم را مرتکب شده اند واین کار متعلق به جرائم خشن‌ و مجرمین خطرناک نخواهد شد.

اعاده وضعیت ۷۵۶ مورد از اراضی کشاورزی

دادستان کرمانشاه همچنین با اشاره به مسئله تغییر کاربری ها در اراضی نیز گفت: هدف و الویت اصلی ما تامین امنیت غذایی مردم است و در این زمینه طی یازده ماهه سالجاری ۷۵۶ مورد به مساحت ۱۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی اعاده وضعیت شده که نسبت به پرونده های رسیدگی شده طی ۱۰ سال گذشته که ۶۲۵ مورد به مساحت ۱۶۱ هکتار بوده افزایش داشته است.

صدور سند برای ۱۲۰۰ هکتار از اراضی مسکن و شهرسازی

دادستان کرمانشاه میزان خلع ید در اراضی ملی وابسته به مسکن و شهرسازی را حدود ۱۲۰۰ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: برای این اراضی سند صادر شده و ۸۰ هکتار دیگر نیز در دست بررسی است.

ممکن است زندانی بعد از آزادی مشروط بازهم مرتکب جرم‌ شود ولی نمی توان گفت دلیل افزایش تمای سرقت های خرد زندانیان آزاد شده هستند

کرمی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت های خرد نیز گفت: ممکن است زندانی بعد از آزادی مشروط بازهم مرتکب جرم‌ شود ولی نمی توان گفت دلیل افزایش تمای سرقت های خرد در جامعه امروز فقط زندانیان آزاد شده هستند، هر چند برخی از این افراد هم در سرقت های شکل گرفته دخیل بوده اند که با آنها برخورد شده ولی دلایلی دیگری همچون تورم ، بیکاری، کرونا و افزایش نرخ فلزات نیز در این امر دخیل  می باشد که سبب افزایش اینگونه سرقت ها در جامعه شده است.

 

 مدعی العموم کرمانشاه در پایان با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال نیز گفت : هرشب شاهد مصدومیت های زیادی هستیم که دراین زمینه دستور العمل هایی در جهت جلوگیری از اقدامات خطر آفرین به نیروی انتظامی و سایر ضابطین ابلاغ شده است و سعی می کنیم چهارشنبه سوری امسال با کمترین حاشیه طی شود، ولی خانواده ها نیز باید مراقبت و نگهداری از فرزندان خود را در الویت قرار دهند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان