//
کدخبر: ۲۹۱۶۴۶ //

دستگیری ۱۰۰ نفر از مخلان امنیت در زاهدان / ۱۶کشف قبضه سلاح گرم و انواع فشنگ جنگی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری قریب به ۱۰۰ نفر از مخلان امنیت در شهرستان زاهدان طی عملیات های ضربتی توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی خبر داد.

دستگیری 100 نفر از مخلان امنیت در زاهدان / 16کشف قبضه سلاح گرم و انواع فشنگ جنگی
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی شمس‌آبادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اقدام ناجوانمردانه عده‌ای از افراد شرور و سارق در زاهدان که منجر به فوت یک جوان ورزشکار شد، دستور ویژه‌ای در زمینه رسیدگی و بررسی سریع موضوع صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا با اقدام فوری و ورود جدی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در روزهای اخیر حدود 100 نفر از کسانی که سابقه شرارت و بر هم زدن نظم عمومی را در پرونده داشتند در عملیات‌های ضربتی شناسایی و تحویل مراجع قانونی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد پس از دستگیری در اعترافات خود به اقدامات برهم زننده نظم عمومی، سرقت و ... اعتراف کردند که مراحل قضائی پرونده‌های آنها به قید فوریت در دست اقدام و اجرا است. همانطور که در ماده 279 قانون مجازات اسلامی ذکر شده، محاربه عبارتند از کشیدن سلاح به قصد جان، مال و یا ناموس مردم و ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط شود که عمل ارتکابی این متخلفین نیز مصداق بارز همین ماده است.

شمس آبادی ادامه داد: با توجه به نوع مجازاتی که قانونگذار تعیین کرده، دستگاه قضائی نیز حداکثر مجازات را برای این نوع متهمین تعیین خواهد کرد. با تعاملی که با پلیس صورت گرفته، کمیت و کیفیت گشت‌های پلیس نیز در سطح شهر افزایش یافته که هدف آنها شناسایی و دستگیری سارقان به عنف و اراذل و اوباش مخل امنیت مردم است و قصد داریم تا با بازگشت آرامش روانی به جامعه، نسبت به ناامن کردن کانون‌های شرارت و پاکسازی این اماکن اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: در عملیات‌های انجام شده ضمن دستگیری این افراد، تعداد 16 قبضه سلاح گرم، 142 عدد انواع فشنگ جنگی و شکاری، 20 تیغه سلاح سرد، 21 کیلوگرم ماده مخدر شیشه و یک کیلوگرم تریاک نیز از متهمان کشف و ضبط شد.

شمس آبادی با تاکید بر لزوم تسریع در روند پیگیری و به نتیجه رسیدن چنین پرونده‌هایی، گفت: شعبه ششم این دادسرا نیز به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اراذل و اوباش تعیین شده و این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضا بدون اغماض و با اشد مجازات با این پرونده‌ها برخورد خواهد کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم قیاسی و جامعه ورزش و مردم استان، بیان کرد: دستگاه قضا هرگز در چنین مواردی مماشات نخواهد داشت و امیدواریم که با سلسله اقدامات صورت گرفته هر چه سریعتر عوامل این حادثه نیز دستگیر و به سزای اعمال خود برسند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان