//
کدخبر: ۳۰۲۲۰۲ //
مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه خبر داد؛

روزانه حدود یک میلیون نفر مسافر در شهر کرمانشاه جابجا می شود /سال آینده پرداخت کرایه تاکسی در کرمانشاه الکترونیک خواهد شد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه گفت: روزانه حدود یک میلیون مسافر در شهر کرمانشاه جابجا می شود و هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر به تعداد مسافرین در آخر سال افزوده شده است.

روزانه حدود یک میلیون نفر مسافر در شهر کرمانشاه جابجا می شود /سال آینده پرداخت کرایه تاکسی در کرمانشاه الکترونیک خواهد شد

نشست خبری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۸ اسفند ماه ۹۹) برگزار شد.

غلامرضا شهبازی مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه ۶۸۹۰ دستگاه تاکسی، ۲ هزار دستگاه آژانس و حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد و در این زمینه روزانه حدود یک میلیون نفر مسافر در شهر کرمانشاه جابجا می شود که هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر به تعداد مسافرین در آخر سال افزوده شده است.

 

بیشتر موارد مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف شهروندان بوده است

شهبازی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز گفت: با توجه به بازرسی های انجام  شده متاسفانه بیشتر موارد مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف شهروندان بوده است.

photo_2021-03-08_16-22-50

 

ارسال ۶۷ هزار پیامک در  زمینه اطلاع رسانی و رعایت پروتکل های بهداشتی به رانندگان

مدیر عامل سازمان حمل ونقل مسافر کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام حوزه حمل و نقل در بحث کرونا نیز گفت: تا کنون حدود ۶۷ هزار پیامک در  زمینه اطلاع رسانی و رعایت پروتکل های بهداشتی به رانندگان این سازمان ارسال شده است.

 

توزیع ۱۰۰ هزار ماسک رایگان بین رانندگان   

ایشان همچنین توزیع ماسک های رایگان قابل شستشو و معمولی حدود ۱۰۰ هزار عدد در ۷ مرحله، راه اندازی اکیپ ثابت و سیار به صورت مستمر و شبانه‌روزی برای ضدعفونی کردن خودروهای حمل و نقل عمومی، استفاده ۱۴۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده ، تهیه و توزیع ۱۲۵ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده برای توزیع بین رانندگان حمل و نقل عمومی ،  استفاده بیش از  ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در تونل ضدعفونی خودروها را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل شهری عنوان کرد و بیان داشت: همچنین تا کنون بالغ بر ۵۰ تخته بنر به منظور اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شده است.

 

در ناوگان حمل و نقل درون شهری  کرمانشاه هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشته ایم

ایشان در ادامه از نصب  ۴۷ تخته بنر در زمینه رعایت نکات بهداشتی، ۱۲۰۰ برچسب در خصوص فاصله گذاری اجتماعی، ۱۱ هزار ۵۰۰ برچسب با ماسک وارد شوید و ۲۲۰ کاور جدا کننده قسمت راننده و مسافر در اتوبوس‌ها خبر داد و تصریح کرد: تست غربالگری رانندگان به صورت دوره ای و مستمر انجام می گیرد و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون شاهد کمترین آمار مبتلا به کرونا در بین رانندگان حمل و نقل درون شهری بوده ایم و خوشبختانه فوتی در این مدت نداشته ایم.

 

توقیف ۳۱۵ دستگاه اتوبوس و تاکسی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

شهبازی در ادامه از توقیف ۳۱۵ دستگاه اتوبوس و تاکسی  طی شیوع کرونا تا کنون به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده در بحث کرونا تا کنون به  ۸ هزار و ۴۵ نفر از رانندگان در مجموع ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

حدود ۱۰۰ درصد  ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه فرسوده است

 مدیر عامل سازمان حمل و نقل  مسافر در ادامه با اعلام اینکه سن فرسودگی دستگاه‌های حمل و نقل باید ۱۰ سال باشد گفت: در کرمانشاه حدود ۱۰۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده  است و در این زمینه با اهتمام دکتر طلوعی  تسهیلاتی به عنوان اوراق مشارکتی در نظر گرفته شده  که در سال آینده این ناوگان بازسازی گردد.

 

۹/۴ دهم درصد تاکسی های کرمانشاه به سن فرسودگی رسیده‌اند

 ایشان تصریح کرد: همچنین از تعداد ۶۸۹۰ تاکسی فعال در کرمانشاه حدود ۹/۴ دهم درصد به سن فرسودگی رسیده‌اند که نوسازی این ناوگان در حال انجام است و تاکسی های زیادی به ناوگان اضافه شده است.

 

تعداد خودروهای بازرسی ناوگان حمل و نقل درون شهری به ۶ دستگاه افزایش یافته است

شهبازی تعداد خودروهای بازرسی که پیشانی سازمان حمل و نقل مسافر است را چهار دستگاه عنوان کرد و گفت: هم اکنون این تعداد به ۶ دستگاه افزایش پیدا کرده و سه دستگاه دیگر نیز خریداری شده است و سال بعد این تعداد به ۹ دستگاه خواهد رسید.

 

با تصویب شورای شهر قیمت کرایه تاکسی در اوایل سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش فرتاک نیوز، این مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت کرایه ها در سال آینده نیز گفت: قیمت کرایه تاکسی های مسیری و گردشی به شهرداری و شورای شهر اعلام شده است که بعد از موافقت شورای شهر در اوایل سال آینده به تصویب خواهد رسید.

 

سال آینده پرداخت کرایه تاکسی در کرمانشاه الکترونیک خواهد شد

 شهبازی در مورد پرداخت الکترونیکی کرایه ها نیز گفت:  از سال های قبل تعدادی از این پرداخت‌ها به صورت الکترونیک انجام شده است و هم اکنون نیز با چند سرمایه گذار در این زمینه صحبت شده که در سال آینده برای تاکسی ها کد QR در نظر گرفته می شود و پرداخت ها الکترونیک خواهد بود.

 

پیگیر پرداخت بیمه رانندگان هستیم

 مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه در خصوص بیمه رانندگان نیز گفت: مشک عدم پرداخت بیمه رانندگان موضوع کشوری است که در این زمینه از آذرماه مکاتبه‌ای با سازمان شهرداری و وزیر کشور صورت گرفته و در کمیسیون تلفیق نیز بحث‌های انجام شده که بیمه رانندگان در حوزه حمل و نقل لحاظ شود شایان ذکر است از سال ۹۳ تاکنون ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان که طریق منابع پرداخت میشد لحاظ نشده است.

 

روزانه حدود ۱۲ خودرو مسافر بر شخصی در کرمانشاه توقیف می شود

هبازی در مورد برخورد با مسافر برهای شخصی  نیز گفت: در بحث امنیت روانی مسافران و معیشت رانندگان تاکسی با دادستانی و مراجع قضایی صحبت‌هایی انجام گرفت و با همکاری پلیس راهور از ابتدای اسفند ماه تاکنون روزانه ۱۰ الی ۱۲ دستگاه خودروی مسافربر شخصی توقیف می شود.

 

 وی با اشاره به بحث گردشگری در ایام نوروز نیز اظهار داشت: در ایام نوروز و در صورت مهیا شدن شرایط مناسب و اعلام ستاد کرونا، تاکسی گردشگری در کرمانشاه (۴ دستگاه ون و ۴ دستگاه تاکسی) به صورت همیار مسافر در میادین ورودی و خروجی شهر حضور خواهند داشت و سرویس‌ دهی خواهند کرد.

 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه در پایان افزود: شماره تلفن‌های ۳۸۲۴۶۵۶۵ و ۳۸۲۱۱۹۴۸ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۱۵  و تلفن ۱۳۳ به صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان محترم می باشند و می توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان