//
کدخبر: ۳۰۰۷۴۴ //

برگزاری مراسم افتتاحیه همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید در دانشگاه رازی کرمانشاه

همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید صبح امروز با حضور مقامات استانی و کشوری در محل دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

 برگزاری مراسم افتتاحیه همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید در دانشگاه رازی کرمانشاه

در ابتدای این مراسم که با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران استانی  برگزار شد ،بیانیه آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه توسط رئیس دفتر ایشان قرائت شد.قرائت پیام ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه بخش دیگر این همایش را به خود اختصاص داد.

به گزارش فرتاک نیوز،در بخش دیگر این همایش ملی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و تشکر از حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول پیشین حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهت برنامه ریزی این همایش،از حمایت های آیت الله علما ،استاندار و معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه جهت برگزاری این همایش ملی تقدیر بعمل آورد.

مهندس نوربخش حاتمی سپس به موضوع شعار سال و ضرورت تحقق منویات معظم رهبری معظم انقلاب در سال جهش تولید  اشاره کرد و گفت : طی دو سال گذشته اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی استان رخ داد و بخش کشاورزی استان ثابت نمود می تواند محور توسعه اقتصادی استان باشد .

وی سپس به رشد بخش کشاورزی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت : تولیدات استان طی سال جاری به ۵ میلیون ۷۸ هزار تن رسید و در این راستا شاهد افزایش یک میلیون تنی ظرفیت صنایع تبدیلی استان و افزایش دو نیم برابری سطح گلخانه ها ،تجهیز ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار و..‌‌.بوده ایم.

حاتمی در ادامه با تاکید بر رویکرد برنامه ۳ ساله توسعه استان افزود: در این برنامه که با همکاری اساتید دانشگاه و متخصصین امر تهیه شده است عبور از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی مدرن و هوشمند هدف‌گذاری شده است.

دکتر هدایت حاتمی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در ابتدای سخنان خود گفت: محور شعارهای دو سال اخیر مقام معظم رهبری در حوزه تولید بود و این مهم در دهه چهارم انقلاب حاوی نکات مهمی است که این همایش می تواند برای تحقق اهداف آن تلاش نماید و با بهره گیری از نظرات جامعه دانشگاهی آنرا بارور نماید.

دکتر حاتمی توجه به حوزه های فرهنگی را بسیار مهم تلقی نمود و گفت : امروز تولید در کشور ما گرفتار دلالیسم است و تولید نیازمند فرهنگ سازی است تا بتواند به اقتصاد کشور کمک نماید.

وی بهره وری در عرصه تولید را نیز مهم برشمرد و افزود : توجه به مقوله بهره وری و تولید با باور جهادی و فرهنگ جهادی می تواند منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید را محقق نماید و قطعا حاصل آن قدرت ملی خواهد بود.

وی سپس به کار ارزنده یکی از اساتید دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: این استاد گرانمایه نقشه علمی دانش بنیان را در حوزه کشاورزی تدوین کرده بود که این مهم می بایست توسعه یابد ،یعنی کشاورزی دانش بنیان می بایست در استان کرمانشاه تسری یابد.

مسئول پیشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان و مسئول فعلی حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور دیگر سخنران این مراسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از حمایت‌های آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و مهندس بازوند گفت: ستاد گام دوم انقلاب در استان ساختار بسیار مطلوبی را جهت تحقق شعار سال فراهم آورده است و این همایش بر آن است که منویات مقام معظم رهبری را در گام دوم انقلاب و بحث جهش تولید محقق نماید.

وی بستر کار فراهم شده در کرمانشاه در قالب همایش جهش تولید را بی نظیر توصیف کرد و افزود :بی گمان امور تحقیقاتی و اجرایی در کنار یکدیگر می توانند بستر جهش تولید را فراهم نمایند.

وی سپس افزود : رونق تولید زمانی اتفاق می افتد که عرضه و تقاضا در حوزه تولید متعادل شوند.

حسینی مقدم سپس ادامه داد : معنی جهش تولید این است که در کوتاه ترین زمان جامعه را به نیازهایش برسانیم و در این راستا کشوری موفق است که زمینه را برای رشد دانش ،فرهنگ و اقتصاد فراهم نماید.

در ادامه این مراسم پیام رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران به همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید قرائت شد.

12

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان