//
کدخبر: ۲۹۹۵۳۶ //

۹۹ درصد روستاهای استان کرمانشاه برقدار هستند

همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مهندس امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اقدامات شاخص این شرکت در دولت تدبیر و امید را تشریح کرد.

۹۹ درصد روستاهای استان کرمانشاه برقدار هستند

مهندس امیدعلی مرآتی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار مشترک جدید در دولت تدبیر و امید برقدار شده اند، گفت: هم اکنون حدود ۷۹۵ هزار مشترک در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه داریم که از این تعداد مشترک، حدود  ۶۶۰  هزار مشترک خانگی در استان داریم.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به رونق کشاورزی در سطح استان از برق رسانی به ۱۲۷۵ چاه کشاورزی خبر داد و گفت: در همین راستا ۵۷ روستا برقدار شده اند و مفتخریم که اعلام کنیم ۹۹ درصد روستاهای استان کرمانشاه برقدار هستند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۱۶۵ هزار خانوار روستایی دارای اشتراک برق بوده و تعداد روستاهای دارای برق در استان نیز به ۲ هزار و ۵۴۴ روستا می رسد که نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

مهندس مرآتی با اشاره به احداث ۳۵۷۵ دستگاه پست توزیع برق به ظرفیت ۳۵۰ مگاولت آمپر، تصریح کرد: در دولت تدبیرو امید ۸۹۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۷۸۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه برق استان اضافه شد و درمجموع طول شبکه فشار متوسط استان به ۱۲ هزار کیلومتر و شبکه فشار ضعیف به ۷ هزار کیلومتر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه مدت زمان خاموشی در استان ۴۳ درصد کاهش یافته است، افزود: با تلاش همکاران در سال های اخیر تلفات انرژی نیز به رقم ۸ درصد رسیده است.

وی درخصوص تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار عنوان کرد: تبدیل ۱۵۵۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و بهره برداری از ۳۶ دستگاه فیدر جدید نیز در طول این سال ها انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه ضریب نفوذ روشنایی به شهرها و روستاهای استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، تشریح کرد: این مهم با نصب ۳۷ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اتفاق افتاده است و نصب ۷۶۰ کیلووات سلول خورشیدی نیز از دیگر اقدامات در این دوره است.

مهندس مرآتی اظهار داشت: همچنین در جریان  برق‌رسانی در دولت دوازدهم، به ۲۵ هزار واحد مسکن مهر برقرسانی انجام شده است و ایجاد زیرساختهای توسعه صادرات برق در پایانه های مرزی شیخ صله، پرویزخان، سوما و شوشمی از دیگر فعالیت های این دولت است.

مدیرعامل این شرکت از برداشت اطلاعات مکانی کلیه مشترکین و تجهیزات شبکه توزیع برق و ثبت در سیستم اطلاعات مکانی(GIS) بعنوان بانک اطلاعاتی و سامانه راهبردی شرکت سخن گفت و تصریح کرد:  این امر موجب ارتباط منظومه ای با کلیه بانکهای اطلاعاتی شرکت و گذر از مدیریت سنتی شبکه توزیع به سمت مدیریت چند بعدی با اهداف بلند مدت گردیده است.

وی در بخش دیگری از فعالیت های شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به راه اندازی شبکه فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام ) به منظور مانیتورینگ، برنامه ریزی و مدیریت مصرف انرژی مشترکین شبکه توزیع برق استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: درهمین راستا راه اندازی اتوماسیون شبکه به منظور مدیریت خاموشیهای با برنامه (پیک بار) و بی برنامه، تهیه اطلس تابش خورشیدی استان جهت جانمایی سلولهای خورشیدی و راه اندازی سامانه مدیریت و ردیابی ناوگان خودروهای عملیاتی شرکت در پهنه استان (AVL) نیز انجام گرفته است.

مهندس مرآتی در پایان با بیان اینکه کلیه خدمات برق به صورت غیرحضوری انجام می شود، افزود: حذف قبض کاغذی برق، ایجاد پرتال خدمات غیر حضوری درسایت شرکت، راه اندازی اپلیکیشن برق من و دریافت تمامی خدمات عمومی مورد نیاز از طریق گوشی همراه و همچنین طرح برق امید به منظور نهادینه سازی فرهنگ بهینه مصرف برق از دیگر اقدامات این شرکت در دولت تدبیر و امید است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان