//
کدخبر: ۲۹۸۵۰۸ //
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دسترسی بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه به شبکه شاد/ کلنگ مسکن ملی فرهنگیان در اسفند ماه به زمین زده می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دسترسی ۹۲/۵۹ صدم درصدی دانش آموزان استان کرمانشاه به شبکه آموزشی شاد خبر داد.

دسترسی بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه به شبکه شاد/ کلنگ مسکن ملی فرهنگیان در اسفند ماه به زمین زده می شود

نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی امروز( ۱۵ بهمن ماه ۹۹) با اصحاب رسانه برگزار شد.

مجید یزدانپناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با تبریک ایام دهه فجر و بزرگداشت تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن همچنین تولد رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت:آموزش و پرورش مدیون نگاه ویژه و مثبت مقام معظم رهبری است و اگر امروز موفقیت های در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد به دلیل همراهی و همدلی دولت بوده است.

یزدانپناه موضوع برگزاری کلاسهای آموزشی در شبکه آموزشی شاد را یکی از مهترین کارهایی دانست که در دولت تدبیر و امید انجام گرفته و تصریح کرد:با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شبکه آموزشی شاد از فروردین ماه ۹۸ راه اندازی شد و در ابتدا ۱۳ میلیون نفر دانش آموز به شبکه شاد وارد شدند و طی این مدت امکانات بیشتری به این شبکه افزوده شد هرچند اکنون نیز ایراداتی دارد ولی در این شرایط اتفاق مهم و مبارکی بود که روی داد.

وی تعداد کل دانش آموزان استان را ۳۲۷ هزارو ۳۶۹ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۳۰۳ هزارو ۱۱۲ نفر احراز هویت شده اند یعنی حدود ۹۲/۵۹ صدم درصد در شبکه شاد حضور دارند.

 

به گزارش فرتاک نیوز، مدیر کل آموزش و پرورش تعداد افراد باقیمانده از این تعداد را ۷/۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به اعلام آموزش حضوری در مدارس از اول بهمن ماه ۹۹ حدود ۸۰ درصد دانش آموزان روستایی و ۳۰ درصد دانش آموزان شهری از برگزاری این کلاسها استقبال کرده اند.

او در ادامه افزود: پیش از شروع کلاسهای حضوری از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی برای خرید تبلت دانش آموزان استفاده شد و معلمین استان نیز به صورت خودجوش  ۱۲۰۰ تبلت برای دانش آموزان خریداری کردند که  در این زمینه تمام سعی مان بر اینست که در شرایط کرونایی اجازه ندهیم حتی یک نفر از تحصیل باز بماند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از سال ۱۳۹۲ در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال در آموزش و پروش استان شکل گرفته و در این زمینه برای ۴۳۷۹ نفر از متعهدین خدمت، افراد شرکت کننده در ماده ۲۸ (آزمون های استخدامی) معلمین حق التدریسی، نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی اشتغالزایی انجام شده است.

ایشان در ادامه گفت: از سال ۱۳۹۶ نیز برای ۱۴۴۶ نفر به صورت غیر رسمی شامل معلمین مدارس غیر دولتی، آموزشگاههای آزاد اشتغال ایجاد شده است  که ممکن است در برنامه های آتی کشور این تعداد نیز جذب آموزش و پرورش شوند.

 

یزدانپناه در ادامه ساخت مسکن ملی برای کارکنان آموزش و پرورش استان را یکی دیگر از کارهای انجام شده در این دولت عنوان کرد و گفت: دولت شرایطی را فراهم کرد که با در اختیار قرار دادن زمین رایگان و پرداخت تسهیلات، متقاضیان فاقد مسکن با مقداری آورده صاحب خانه شوند و در این زمینه در استان کرمانشاه ۶ هزارو ۹۹۷ نفر از معلمین در سامانه مسکن و شهرسازی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۲۳ نفر تایید شدگان نهایی بودند و ۱۶۱۱ نفر هم در انتظار تایید هستند‌ که زمین این طرح اوایل اسفند ماه در اختیار همه ارگانها قرار می گیرد و کلنگ افتتاح این پروژه نیز تا پایان سال به زمین زده خواهد شد.

این مقام مسئول از افزایش تعداد مدارس غیر دولتی نیز خبر داد و بیان داشت: مدارس غیر دولتی در استان از ۱۱۰ مدرسه به ۱۵۲ مدرسه افزایش یافته همچنین تعداد مراکز علمی زبان نیز از ۴۱۳ مرکز به ۵۲۳ مرکز رسیده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از تغییر کاربری ۱۷ فضای درون مدرسه ای به فضای ورزشی از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت:در این راستا ۶ زمین چمن ورزشی نیز در مناطق محروم ساخته شده و به نحوی مدرسه کانون تربیت محله شده است.

ایشان همچنین از ساخت دو استخر در  شهرستان های دالاهو و روانسر خبر داد و بیان داشت: استخر سرپل ذهاب و ناحیه یک کرمانشاه (شهرک دولت آباد) تحویل داده شده و پیش از این نیز سه استخر دیگر به بهره برداری رسیده است.

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان