//
کدخبر: ۲۹۴۱۹۲ //
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان در پساکرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران پساکرونا خبر داد.


احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان در پساکرونا

مجید یزدان‌پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان به واسطه آموزش‌های غیرحضوری، گفت: احتمالا غیرحضوری شدن فرآیند آموزش به دلیل شیوع کرونا، افت تحصیلی حدود 50 درصدی دانش آموزان را در پی داشته باشد. هرچند اظهار نظر قطعی در مورد میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها منوط به برگزاری امتحانات است.

وی افزود: افت تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در اثر مجازی شدن آموزش‌ها متفاوت است، با این حال به نظر می‌رسد دانش‌آموزان کلاس اولی و دومی بیشترین افت را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه فرآیند آموزش دانش‌آموزان کلاس اولی به ویژه در مناطق شهری استان که آموزش‌ها عمدتا غیرحضوری و با استفاده از شبکه شاد و تلویزیون بوده از کیفیت لازم برخوردار نیست، گفت: درخواست برگزاری آموزش حضوری این دانش‌آموزان را با رضایت خانواده‌های آنها و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس داریم.

وی اضافه کرد: فرآیند اموزش دانش‌آموزان کلاس اولی و دومی مناطق روستایی استان که در مقاطعی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار شده، بهتر از دانش‌آموزان مناطق شهری است.

به گزارش فرتاک نیوز،  یزدان‌پناه با بیان اینکه هیچ چیز نمی تواند جای آموزش حضوری در مدارس را بگیرد، گفت: با این حال بجز دانش آموزان کلاس اولی و بعضا دوم که آموزش مجازی خیلی نمی تواند کیفیت لازم را برای آموزش آنها داشته باشد، در فرآیند آموزش بقیه دانش‌آموزان مشکلات کمتری داریم.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح "کوچ" برای کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان داشت و گفت: در این طرح تلاش می شود تا با همکاری مدارس در جهت کاهش اضافه وزن و چاقی  دانش آموزان گام برداشته شود.

بالاترین مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان، اظهار داشت:بر اساس آمارهای جدید هم اکنون میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان سراسر کشور به حدود 31 درصد رسیده که این آمار در استان کرمانشاه نیز در همین حدود است.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه سازی بعد از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری استان کرمانشاه در سال 1396 داشت و گفت: اگرچه زلزله 78 مدرسه را در استان تخریب کرد، اما با مشارکت خیرین آمار مدارس ساخته شده در مناطق زلزله زده استان به 300مدرسه نزدیک می شود و این یعنی بیش از سه برابر مدارس تخریب شده در زلزله مدرسه ساخته شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: ظرف هزار روز بعد از زلزله هزار کلاس درس در استان کرمانشاه با مساحت 110 هزار مترمربع ساخته شد.

وی با قدردانی از ورود خوب خیرین به حوزه مدرسه سازی در استان بعد از زلزله بزرگ این استان، گفت: پس از زلزله 270 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی در استان هزینه شده که 125 میلیارد تومان آن سهم خیرین و 145 میلیارد تومان دیگر سهم دولت بود.

در ادامه این نشست فرمانداران و رئوسای آموزش و پرورش شهرستان های استان که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، نظرات خود را برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا مطرح کردند و قرار شد پیشنهاداتی مثل آموزش حضوری دانش آموزان کلاس اولی و دومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تصویب در جلسه بعدی ستاد کرونای استان مطرح شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان