//
کدخبر: ۲۷۹۲۴۳ //

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم امشب به پایان می‌رسد

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم (دومین صندوق ETF دولت)، طبق آنچه قبلا اعلام شده است، ساعت ۲۴ امشب (۲۶ شهریور) به پایان می‌رسد.

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم امشب به پایان می‌رسد

پذیره‌نویسی پالایشی یکم به عنوان دومین ETF دولت از پنجم شهریور آغاز شد و مهلت پذیره‌نویسی بعد از یک هفته تمدید تا ساعت ۲۴ امشب ادامه دارد.

پالایشی یکم از سهام شرکت‌های پالایشگاهی، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان(شپنا) و پالایش نفت بندرعباس(شبندر)  تشکیل شده است و عموم مردم با استفاده از کد ملی یا کد بورسی می‌توانند نسبت به خرید یا پذیره‌نویسی این صندوق اقدام کنند.

متقاضیان خرید این صندوق می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق بانک‌ها نسبت به خرید این صندوق اقدام کنند. 

همچنین افرادی که دارای کد معاملاتی هستند می‌توانند به صورت غیرحضوری از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود نسبت به ثبت سفارش خرید اقدام کنند.

بر این اساس، بانک‌های منتخب شامل ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد و کارآفرین می‌شوند. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات نیز شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداخت‌کننده می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز؛ از ویژگی‌های این صندوق این است که پذیره‌نویسی برای هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی تا سقف ۵۰ میلیون ریال امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. البته متقاضیانی که در نخستین مرحله پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم شرکت کرده‌اند، می‌توانند در مجموع دو صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم و سرمایه‌گذاری پالایشی یکم تا سقف ۵۰ میلیون ریال پذیره‌نویسی کنند.

بر این اساس، افرادی‌که به میزان دو میلیون تومان صندوق ETF دارای یکم را خریداری کرده بودند، در این مرحله می‌توانند تنها سه میلیون تومان از واحدهای این صندوق را با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کنند.

مهلت پذیره نویسی درحالی امشب به پایان می رسد که نمادهای پالایشی طی ۱۰ روز گذشته بسته بودند و بسیاری از سهام‌داران برای خرید پالایشی یکم سردردگم هستند و تقاضا دارند مهلت پذیره نویسی بعد از بازگشایی نمادها نیز ادامه یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان