//
کدخبر: ۲۹۸۲۹۸ //

آزمایشگاه مرجع کرمانشاه به مجهزترین آزمایشگاه بهداشتی کشور تبدیل شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تبدیل آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های بهداشتی کشور با نصب تجهیزات جدید خبر داد و گفت: این تجهیزات اکنون به تدریج در حال تحویل، نصب و راه‌اندازی است.

آزمایشگاه مرجع کرمانشاه به مجهزترین آزمایشگاه بهداشتی کشور تبدیل شد

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کووید ۱۹ در سال گذشته در جهان و ایران و نیاز به تشخیص سریع و دقیق  این بیماری نیاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی (PCR)، در همین راستا ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی در کشور با محوریت آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور ایران و تمام دانشگاه‌های کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه مرجع منطقه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از اسفند ماه سال گذشته با کمترین امکانات کار خود را در این راستا آغاز کرد.

او گفت: در این مدت با حمایت‌های بی‌دریغ مسوولان دانشگاه به ویژه پروفسور مرادی رییس دانشگاه و با همت والای پرسنل فنی آزمایشگاه در راستای ارتقاء فضای فیزیکی و تکمیل نیروی انسانی و آموزش آنها و بروزرسانی و خریداری تجهیزات، در این آزمایشگاه  اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفت.

به گزارش فرتاک نیوز، رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه گفت: این آزمایشگاه در طول سال گذشته به یک آزمایشگاه کامل و جامع در زمینه تشخیص مولکولی آزمایشگاهی در سطح منطقه و کشور تبدیل شده در همین زمینه با حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت، تجهیزاتی پیشرفته و به روز به این آزمایشگاه اهدا شده است.

شکیبا این تجهیزات را شامل دستگاه ترمال سایکلر،  دستگاه استخراج اتوماتیک و دستگاه آماده‌سازی محلول برای استخراج اعلام کرد و افزود: این تجهیزات اکنون و به تدریج در حال تحویل و نصب و راه اندازی است.
 وی اضافه کرد: اکنون نیمی از این دستگاه‌ها نصب و راه اندازی و بقیه در حال تحویل  و نصب است که پس از تحویل کامل این دستگاه‌ها، آزمایشگاه مرجع منطقه ای معاونت بهداشتی به یکی از مجهزترین آزمایشگاه های بهداشتی  منطقه و کشور تبدیل می شود که توانایی انجام اکثر آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های تحت مراقبت (بومی و غیربومی) منطقه را خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان