//
کدخبر: ۲۹۷۸۹۷ //

۸۱۹ میلیون دلار کالا از گمرک کرمان صادر شد

مدیرکل گمرکات استان کرمان‌ گفت: طی ده ماه سال جاری از کمرگات ااین استان ۳۴۰ هزار تن اقلام به ارزش ۸۱۹ میلیون دلار به سایر کشورها صادرات شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته ایم.

۸۱۹ میلیون دلار کالا از گمرک کرمان صادر شد

محمدرضا قادر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان جهانی کمرگ شعار امسال را "گمرگ حامی احیا و بازسازی زنجیره تامین" نامگذاری کرده است افزود: بیماری کرونا در ترددها، مسافرت ها و حتی تجارت خارجی محدودیت هایی را ایجاد کرد و این امر منجر به وارد آمدن آسیب جدی به کسب و کارها شد. 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر محدودیت های کرونایی در زمینه تحریم ها نیز در حوزه صادرات و واردات محدودیت داشته ایم گفت: با تدابیر  انجام شده در راستای حمایت از تولید و کمک به واحدهای تولیدی موفق ‌شدیم زنجیره تولید و تامین را تا حدودی استوار نگه داریم و همچنین با توجه به فعالیت فعالان اقتصادی این استان تلاش زیادی انجام شد تا این زنجیره برقرار بماند که این مهم منجر به افزایش صادارات در استان شده است. 

به گزارش فرتاک نیوز، مدیرکل گمرکات استان کرمان‌ گفت: طی دهه ماهه امسال  از کمرگات استان کرمان ۳۴۰ هزار تن اقلام به ارزش ۸۱۹ میلیون دلار به سایر کشورها صادرات شده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته ایم. 

وی افزود: پسته و مغز پسته، خرما خشک و تازه، مصنوعات مسی، شکر، کاشی و سرامیک، سنگ، سیمان از جمله اقلام عمده صادارتی بودند که از کمرگان استان به کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، عراق، امارات متحده، پاکستان و افغانستان صادر شدند. 

قادر با بیان اینکه آمار دقیقی از صادرات محصولات تولیدی استان کرمان وجود ندارد زیرا بسیاری از محصولات از سایر گمرکات صادر می شوند گفت: با توجه به آمار استخراج شده از سامانه جامع امورگمرکی صادرات محل تولیدات استان کرمان که از سراسر گمرکات کشور صادر شد طی ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۲۲۷هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار بوده است. 

مدیرکل گمرکات استان کرمان‌ تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ۳۲۸ هزار تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۴۷ میلیون دلار، در حوزه کالاهای صنعتی ۶۲۷ هزار تن به ارزش ۶۶۵ میلیون دلار، در حوزه کالاهای معدنی ۲۶۸هزار تن به ارزش ۱۲میلیون و ۹۶۵ دلار بوده است. 

وی با بیان اینکه کرمان طی هشت ماهه اخیر پنجمین استان صادراتی کشور اعلام شده است گفت: با توجه به آمارهای صادراتی محصولات استان، کرمان استان اول صادراتی کشور است زیرا هیچ استانی به اندازه استان کرمان محصول صادراتی ندارد. 

مدیرکل گمرکات استان کرمان‌ با بیان اینکه ۵۶ قلم کالا از استان کرمان به ۵۸کشور دنیا صادر می شود بیان داشت: برخی از کالاها استراتژیک هستند اما ظرفیت‌های زیادی در زمینه صادرات در استان به دلیل تنوع محصول وجود دارد. 

قادر بیان داشت: طی دهه ماهه امسال ۴۳ هزار تن محصول به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار وارد شده که از نظر ارزشی ۴۸ درصد کاهش واردات داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه واردات در استان کالای آماده مصرف را نداریم و گمرکات همه کالاهایی که واردشده کالاهای نهادهای واسطه تولید یا ماشین آلات خطوط  تولید هستند که درتولید به کار می بریم.

مدیرکل گمرکات استان کرمان ضعف مدیریت صادرات را تشکل های صادراتی و بازاریابی حرفه ای عنوان کرد و افزود: در بحث توسعه دولت الکترونیک تمام خدمات صادرات و واردات به صورت الکترونیکی انجام می شود و در این زمینه گمرکات استان کرمان پیشرو هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۸۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان