//
کدخبر: ۲۹۷۰۵۰ //

تندباد، برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد / کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت:نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از اواخر امروز تا روز پنج‌شنبه از روی استان است.

تندباد، برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد / کاهش 12 درجه‌ای دما در استان

فاطمه زهرا سیدان امروز با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از اواخر امروز تا روز پنج‌شنبه از روی استان است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: بر این اساس امروز تا اواسط روز پنجشنبه در اکثر مناطق استان اصفهان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بخش‌های شرق، جنوب‌شرق و تا حدی مرکز و گرد و خاک محلی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های غربی، جنوبی و برخی مناطق شمالی بارش‌ برف و باران پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه افت محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در اکثر مناطق استان خواهیم داشت.

سیدان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای هوا بین ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای اصفهان ۱۵ درجه و کمینه دما منفی ۲ درجه و سردترین شهر استان میمه با منفی ۵ و گرم‌ترین خور و بیابانک با ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش فرتاک نیوز، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، توفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی و اختلال تردد در محورهای جاده‌ای استان گفت: مدیریت بحران نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و  ناپایدار گلخانه‌ها در برابر وزش باد، عدم استقرار و قرار گرفتن زیر درختان بلند و فرسوده، عدم صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی رانندگی در شرایط تندباد و گرد و خاک و اجرای طر‌ح‌های کاهش خطر در سکونتگاه‌های شهری و روستایی و محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و جنوب استان و صرفه‌جویی تمامی مشترکان در مصارف برق و گاز توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان