//
کدخبر: ۲۹۳۱۱۲ //

ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی از شنبه در تهران

پ استاندار تهران گفت: تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی از شنبه در تهران ممنوع است.

ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی از شنبه در تهران

انوشیروان محسنی بندپی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران گفت: با توجه به اینکه مازوت و سوخت غیر مایع در افزایش آلایندگی مؤثر است، می‌بایست، نسبت به اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاه سازی اقدام شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: اگر یک یا دو درجه حرارت را کاهش دهیم، می‌توانیم، ۲۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی گاز در سراسر کشور داشته باشیم، به همین دلیل روابط عمومی‌های دستگاه‌های اداری و نیز شرکت گاز استان نسبت به ترویج صرفه جویی گاز باید اطلاع رسانی کنند.

استاندار تهران افزود: کارخانجات سیمان، از جمله کارخانه سیمان ری نیز می‌بایست، تا زمان کاهش غلظت آلودگی‌ها از سوخت گاز به جای سوخت مازوت استفاده شود.

وی با اشاره به پیش بینی هوا توسط هواشناسی گفت: از شنبه تا سه شنبه هفته آینده مجدداً شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران هستیم و به همین دلیل منوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی مانند کامیون‌ها از روز شنبه تا اطلاع ثانوی اجرایی می‌شود.

محسنی بندپی همچنین از توقف فعالیت کارگاه‌های عمرانی تولید شن و ماسه و آسفالت در استان تهران از شنبه تا سه شنبه هفته آینده خبر داد.

هم افزایی آلودگی هوا و کرونا ویروس

وی نسبت به هم افزایی میان آلایندگی با افزایش احتمالی مبتلایان و مرگ‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ هشدار داد و گفت: این هم افزایی توسط سازمان بهداشت جهانی نیز تأیید شده است.

استاندار تهران بر لزوم دریافت معاینه فنی در استان تهران تاکید کرد و گفت: باید معاینه فنی خودروهای حمل و نقلی و موتورسیکلت‌ها با جدیت پیگیری شود، در حال حاضر از سه میلیون موتور سیکلت تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دریافت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان