//
کدخبر: ۲۹۱۲۲۱ //

آمار سزارین در کرمانشاه پایین است

به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

آمار سزارین در کرمانشاه پایین است

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در دیدار با اعضای انجمن متخصصین زنان و مامایی استان با تاکید بر لزوم کاهش آمار سزارین، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، مهم‌ترین عامل در کاهش سزارین و گرایش مادران به زایمان طبیعی است.

مرادی افزود: در این راستا نقش انجمن متخصصین زنان و مامایی بسیار تاثیر گذار است و با ارائه راهکارهای موثر در جهت فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی و همچنین برخورد با افراد و مراکز متخلف که خارج از دستورالعمل فعالیت می کنند، می توان باعث کاهش سزارین در استان شد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه عمل سزارین باید تنها در صورت ضرورت و در مواردی که از نظر علمی نیاز به ختم بارداری وجود دارد  انجام شود، اظهار کرد با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در خصوص ترویج زایمان طبیعی می توانیم آمار سزارین را در استان کاهش دهیم.

دکتر  بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست اظهار کرد:  امسال حدود ۴۷.۶۴ درصد کل زایمان‌ها در کرمانشاه به روش سزارین انجام شده که ۴۳.۸۲ درصد از سزارین‌های انجام‌شده نیز مربوط به زایمان نخست بوده است.

وی افزود: بر این اساس میزان سزارین در استان کرمانشاه از میانگین کشوری که ۵۲.۴۷ درصد می باشد، کمتر است.

 روشنی اظهار کرد: برای کاهش نرخ سزارین، برنامه ترویج زایمان طبیعی  جهت ارتقای سلامت مادران و نوزادان در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته روشنی ارائه خدمات رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی خواهد داشت.

دکتر زهره خداپرست رئیس انجمن متخصصین زنان استان نیز عنوان کرد: بخش سلامت مادران دانشگاه یکی از مهمترین شاخه های دانشگاه محسوب می شود وتمام همکاران ماما در استان در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین بسیار خوب عمل می کنند.

وی افزود: فعالیت متخصص زنان در واحد سلامت مادران معاونت درمان دانشگاه برای نظارت و بررسی مسائل و مشکلات تخصصی در این حوزه نتایج اثربخشی در ارائه خدمات مطلوب تر توسط ماماها در بیمارستانهای استان و به ویژه در شهرستانها به دنبال خواهد داشت.

خداپرست گفت: باحضور متخصص زنان در بازدیدهای دوره ای نظارت ها به صورت تخصصی انجام می شود و به مشکلات ماماها در بیمارستانها و مراکز درمانی بهتر رسیدگی خواهد شد، همچنین موجب ارتقا خدمات ارائه شده در راستای  سلامت مادر و جنین می گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان