//
کدخبر: ۲۹۱۰۹۷ //
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی خبر داد :

پژوهش اساس توسعه هر کشور است/برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به صورت مجازی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی پژوهش را اساس توسعه هر کشور دانست و گفت:معیار توسعه یافتگی هر کشور با میزان علم و دانش کسب شده وتوجه به پژوهش سنجیده خواهد شد.

پژوهش اساس توسعه هر کشور است/برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به صورت مجازی

نشست خبری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی امروز (۱۹ آذرماه ۹۹)در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: ۲۲ لغایت ۲۷ آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده و در این هفته با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" مراسمی با موضوع پژوهش و فناوری به منظور تجلیل از فناوران و پژوهشگران و ارتباط با علاقمندان پژوهش برگزار می‌شود.

 وی افزود: به دلیل شرایط موجود در بحث ویروس کرونا مراسمات به صورت معمول مقدور نبود به همین دلیل از ۲۷ لغایت۳۰ آذر ماه همزمان با سراسر کشور نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشگران و فناوران برتر به صورت مجازی برپا  و از پژوهشگران و فناوران برتراستان نیز تجلیل خواهد شد.

 دکتر ویسی تصریح کرد: پژوهش اساس توسعه هر کشور است و معیار توسعه یافتگی هر کشور با میزان علم و دانش کسب شده وتوجه به پژوهش سنجیده خواهد شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اشاره به رتبه بندی های جهانی پژوهش نیز گفت: با توجه به معیارهای جهانی در زمینه پژوهش کشور ما در میان ۱۵ کشور اول دنیا قرار دارد.

 دکتر ویسی اضافه کرد: آموزش عالی رویکرد  هدفمند کردن پژوهش را دنبال می کند که در این زمینه پژوهشگران دانشگاهی با ارائه پایان نامه های پژوهشی مشکلات جامعه راعنوان می نمایند و در جهت ارائه راهکار مناسب برای حل این مشکلات کارساز خواهند بود البته به شرطی که مدیران دستگاهها به مدیریت علمی اعتقاد داشته باشند در غیر اینصورت پژوهشگران نیز ترغیب نخواهند شد.

 وی با اشاره به رتبه ۱۵ ایران در زمینه مقاله های پژوهشی گفت:دانشگاه رازی در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه متغیر دهم و یازدهم را دارد.

ایشان در ادامه تصریح کرد:حدود ۱۰۰ قرارداد پژوهشی خارج از دستگاههای استان داریم که باید در زمینه اعتباری تقویت شود.

photo_2020-12-09_12-44-49

وی سهم کشور های دیگر در زمینه پژوهش را ۲ تا ۴ درصد درآمد ناخالص عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران سهم این اعتبارات ۰/۵ درصد است که به صورت ملی صرف می شود و سهم استانی ما به مراتب کمتر است.

 دکتر ویسی تعداد پایان نامه های ارائه شده به دانشگاه رازی از سال ۹۳ تا ۹۸ را ۲۵ هزار پایان‌نامه عنوان کرد و افزود: حدود ۱۰ درصد از این پایان نامه ها مربوط به مسائل استان است هر چند که علاقه مندیم مشکلات استان را مد نظر قرار دهیم ولی دانشگاه رازی کارکرد ملی فراملی دارد و طبیعی است بخشی از پایان نامه ها در حوزه مضامین بین‌المللی و ملی باشد.

 در ادامه این جلسه کیانوش چقامیرزا مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی نیز در خصوص مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر به میزبانی دانشگاه رازی گفت: در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه از ۳۰ پژوهشگر در سه طرح پژوهشی برتر دانشگاه و فناوران برتر دانشکده ها تجلیل خواهد شد.

وی افزود:همچنین در ۲۷ آذرماه نیز با حضور استاندار کرمانشاه و روسای دانشگاهی از ۴۹ پژوهشگر و فناور برترکه حدود ۷۰ درصد این افراد در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و ۳۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی هستند تجلیل خواهد شد.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان