//
کدخبر: ۲۹۰۹۷۲ //

باند کلاهبرداری در اراک متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: باند کلاهبرداری صدور مدرک تحصیلی در اراک منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.

باند کلاهبرداری در اراک متلاشی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: در چند هفته اخیر با اعلام شکایت‌هایی از سوی تعدادی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی یک آموزشگاه در یکی از مناطق شهر اراک، بررسی تخصصی این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 
 وی بیان کرد: در اظهارات شاکیان این پرونده مشخص شد که این افراد در شبکه های اجتماعی با تبلیغی برای دریافت مدرک تحصیلی برخورد کرده و با مراجعه به این آموزشگاه و پیشنهاد کارکنان آن مبالغی بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال برای ثبت نام و  اخذ مدرک تحصیلی به صورت آنلاین پرداخت کرده بودند.
 فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران پلیس، مشخص شد که این آموزشگاه بدون مجوز و به صورت غیرقانونی فعالیت دارد و با این شگرد از افراد متقاضی تحصیل آنلاین برای دریافت مدرک تحصیلی دیپلم کلاهبرداری کرده است. 
 سردار مفخمی شهرستانی افزود: با به کارگیری روش‌های عملی و تخصصی از سوی ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس، سرانجام در مدت زمانی کوتاه، سرنخ‌هایی از دست داشتن یک زوج کلاهبردار در این پرونده‌ها به دست آمد. 
 وی عنوان کرد: در تکمیل تحقیقات پلیس، محل سکونت این زوج که متواری بودند، در یکی از محله‌های شهرستان اراک شناسایی و هر ۲  نفر در عملیاتی دستگیر شدند و در ادامه نیز زنی که به عنوان منشی آموزشگاه با آنان همکاری داشت نیز دستگیر شد. 
 فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تاکنون ۳۶ نفر از شهروندان که در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده، شناسایی شده‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنان همچنان ادامه دارد. 
سردار مفخمی شهرستانی گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

 ۵۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد گندم احتکار شده در اراک کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۵۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق دپو شده در یک انبار غیرمجاز در اراک کشف شد.

سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: ماموران این پلیس در انجام تحقیقاتی از دپوی مقادیری آرد قاچاق در یک انباری در یکی از محله‌های شهرستان اراک با خبر شدند که با حضور ماموران پلیس در محل مذکور مشخص شد یک دستگاه کامیون کشنده در حال تخلیه مقادیری آرد در این انبار است. 
 وی بیان کرد: متصدی این انباری در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

۱۰ فقره سرقت در شازند کشف شد
 
فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: ۱۰ فقره انواع سرقت در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ «عبدالرضا جودکی» افزود: در پی وقوع سرقت های مختلف در یک هفته گذشته در شهرستان شازند تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات تخصصی پلیس، هفت سارق در این راستا شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

۱۱ باشگاه ورزشی متخلف در اراک مهر و موم شد 
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۱۱ باشگاه ورزشی متخلف به دلیل رعایت نکردن مقررات صنفی و بهداشتی در اراک شناسایی و مهر و موم شدند و برای هفت باشگاه متخلف، نیز اخطار مهر و موم صادر شده است. 
سرهنگ «جعفر پرویزی» افزود:  در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و سلامت عمومی مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در طرحی مشترک با دستگاه‌های مسئول از۴۴ باشگاه ورزشی در اراک بازدید و با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی ۱۱ واحد متخلف مهر و موم شد.

وی بیان کرد: در راستای این طرح، از شش باشگاه تعهد اخذ شد و به ۱۶ باشگاه متخلف دیگر نیز تذکر داده شد. 
 

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان