//
کدخبر: ۲۹۰۶۶۵ //

افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 کهگیلویه و بویراحمد به 348 نفر خبر داد.

افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 306 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 130 بیمار کرونایی قطعی بوده و 29 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 17742 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 234 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، 43درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(43 درصد)، کهگیلویه (33درصد)، دنا (10درصد) و بقیه در سایر شهرستان های لنده، گچساران و بهمئی بودند.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: اگر چه کرونا بخشی از واقعیت زندگی بشری شده اما نمی‌شود تمام فعالیت‌های انسانی را به طور کلی متوقف کرد، بنابراین ادامه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی با رعایت موازین بهداشتی گره خورده است که اگر مردم همراهی خود را کم رنگ کنند این محدودیت ها ادامه خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: نباید به آمار کاهشی بیماران بستری متکی و از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد زیرا در صورت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان افزایش افراد مبتلا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت نمونه گیری در استان و امکان انجام تست های سریع لازم است افراد خانواده بیمار و کسانیکه با بیماری تماس داشته اند به مراکز نمونه گیری در مراکز 16 ساعته مراجعه کنند تا از آنها تست کووید 19 انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان