//
کدخبر: ۲۶۵۷۶۱ //

تعداد آزمایش‌های تشخیص قطعی کووید ۱۹ در کرمانشاه از ۸۰۰ مورد گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای نخستین بار تعداد آزمایشات قطعی کووید ۱۹ در استان کرمانشاه از ۸۰۰ مورد گذشت.

تعداد آزمایش‌های تشخیص قطعی کووید ۱۹ در کرمانشاه از ۸۰۰ مورد گذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمودرضا مرادی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشترین تعداد آزمایشات تشخیص قطعی کووید 19 در استان معادل 806 مورد طی 24 ساعت گذشته انجام شده است.

وی از آغاز اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در استان همزمان با سراسر کشور خبرداد و عنوان کرد: به منظور اجتماعی کردن سلامت، اجرای طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت همزمان با سراسر کشور در استان‌ نیز آغاز شده است. 

مرادی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زیر ساخت مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد و با استفاده از تجربیات حاصله در استان‌های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در استان اجرا شود.

وی افزود: بر اساس این برنامه در هر خانواده یک سفیر سلامت خانوار (فردی داوطلب با حداقل هشت کلاس سواد خواندن و نوشتن) در دوره‌های آموزش حضوری و مجازی خود مراقبتی شرکت کرده و مسئولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را برعهده می‌گیرند. 

مرادی بیان کرد: با اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می‌شود که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان