//
کدخبر: ۲۸۹۵۸۲ //

ترور دانشمندان هسته‌ای خللی در پیشرفت علمی کشور ایجاد نخواهد کرد

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی با اشاره به اینکه ترس از جایگاه علمی ایران وجود استکبار را فرا گرفته است، گفت: آمریکا از پیشرفت هسته‌ای ایران هراس دارد.

ترور دانشمندان هسته‌ای خللی در پیشرفت علمی کشور ایجاد نخواهد کرد

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند امروز هشتم آذرماه در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت دانشمند عالی‌رتبه هسته‌ای ایران، شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: ترس از پیشرفت علمی و هسته‌ای ایران تمام وجود استکبار جهانی و آمریکا را فرا گرفته است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان اینکه ایران اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد ترورهای مختلفی بوده است به‌طوری که ما ۱۷ هزار شهید ترور دادیم، ادامه داد: باید علل و ریشه این ترورها واکاوی شود که مهم‌ترین آن کم کردن سرعت نفوذ، توسعه و پیشرفت همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریکوند با بیان اینکه که امروز دشمنان اسلام در منطقه از پیشرفت‌ها و توسعه روزافزون ایران اسلامی هراس دارند، الگوی انقلاب اسلامی ایران را یکی از علل ترس دشمنان دانست و افزود: بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه، انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده‌اند و از طرفی شاهده ترویج مکتب مترقی اسلام در سراسر جهان هستیم و رواج اسلام موجب خشم دشمنان شده است.

نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را نشانه وحشت، استیصال و درماندگی آمریکا و صهیونیست‌ها در مقابل توان علمی جوانان دانست و با تأکید بر اینکه رشد روزافزون ایران در حوزه دانش هسته‌ای، دشمنان را نگران کرده است، افزود: نیاز کنونی کشور همبستگی در داخل و تکیه بر دانش بومی و توان جوانان این مرز و بوم است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای خللی در پیشرفت علمی کشور ایجاد نخواهد کرد بلکه ملت ما را مصمم‌تر خواهد کرد، ادامه داد: استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود و خارج کردن انقلاب از مسیر الهی آن ۱۷ هزار ترور ناجوانمردانه انجام داد، اما دانشمندان هسته‌ای چشم چراغ این انقلاب و مردم هستند و خانواده آنان در بین مردم جایگاه والایی دارند.

دریکوند با بیان اینکه شهید فخری‌زاده علاوه بر اینکه یکی از دانشمندان عالی‌رتبه در حوزه پژوهش‌های دانش هسته‌ای ایران بود یک انسان با بصیرت و انقلابی بود که در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا حضور فعال و جهادی داشت، ادامه داد: نظام اسلامی ایران در شرایط کنونی نیازمند کار جهادی در عرصه‌های مختلف است از طرفی نظام سلطه و ایادی آن بدانند که این‌گونه کارهای ذلیلانه آنان خللی در عزم و اراده ملت ایران وارد نخواهد کرد و کشتی انقلاب هر روز مصمم‌تر و پرصلابت به راه خود ادامه خواهد داد و جوانان این کشور، دشمن را در تمامی عرصه‌ها ناامید خواهند کرد.

نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گفت: آمریکا خیال نکند با ترور یک دانشمند برجسته، فعالیت هسته‌ای ایران را متوقف و کارش را تمام کرده است، بلکه این خیالی باطل است و مسلم است که پاسخ این اقدام را خواهد دید و این کار آنان بدون جواب نمی‌ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۵۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان