//
کدخبر: ۲۸۹۴۹۸ //

پاکبان شهرداری کرمانشاه، رکورد صعود به پراو را شکست

یک پاکبان شهرداری کرمانشاه موفق شد رکورد صعود سرعتی به کوه پراو را بشکند.

پاکبان شهرداری کرمانشاه، رکورد صعود به پراو را شکست

محمدرسول مرادی ۲۹ ساله که توانست با زمان ۲ ساعت و پنج دقیقه کوه پراو را از مسیر چالابه صعود کند و رکورد چشمگیری از خود به جا بگذارد در محل معاونت فرهنگی شهرداری تجلیل شد.

گفتنی است؛ پیش از این ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه سریع ترین زمانی بود که کوهنوردان برای صعود به پراو از خود به جا گذاشته بودند.

به گزارش فرتاک نیوز، لازم بذکر می باشد؛ کوهستان پرآو رشته کوهی امتداد یافته از شمال غرب تا شمال‌ شرق شهر کرمانشاه، باطول تقریبی ۸۰ کیلومتر و وسعت حدود ۹۸۰ کیلومتر مربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران است و «شیخ علیخان» با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر بلند ترین قله آن محسوب می شود.

مرادی که از پاکبانان شهرداری منطقه ۴ کرمانشاه است، پس از ثبت این رکورد اظهارداشت: پس از چند سال تمرین مستمر کوهنوردی، دو کوهستان و دوچرخه سواری توانستم توان استقامتی و سرعتی خود را به حدی برسانم که این رکورد را ثبت کنم.

وی افزود: هفته گذشته برای اولین بار فاصله بین ایستگاه محیط بانی تا قله چالابه را در زمان ۲ ساعت و ۱۱ دقیقه طی کردم اما هیات کوهنوردی کرمانشاه به دلیل همراه نداشتن جی پی اس آن را ثبت نکرد.

این کوهنورد توضیح داد: برای ثبت رکورد به همراه ۲ دستگاه جی پی اس هیات کوهنوردی کرمانشاه در روزهای گذشته بار دیگر برای ثبت رکورد راهی پراو شدم و در نهایت توانستم با زمان ۲ ساعت و پنج دقیقه رکورد صعود به پراو را به نام خود ثبت کنم.

به گفته کارشناسان رشته کورهنوردی ثبت چنین رکوردی برای صعود به قله پراو بی نظیر است که دستیابی به آن نیازمند سال‌ها تمرین مستمر است.

رشته کوه پراو از سمت شمال غربی به رشته کوه شاهو متصل است و از سمت جنوب شرقی، رودخانه معروف گاماسیاب آن را از رشته کوه هرسین جدا می‌کند و دهستان های پایروند و میان‌دربند در جنوب غربی و دهستان‌های دینور و بیلوار در شمال شرقی این کوهستان واقع شده‌اند.

کوه‌های این منطقه بعلت فشارهای ناشی از کوه‌زایی زمین شکاف‌های بسیاری پیدا کرده‌ است به همین علت عمیق‌ترین غارهای ایران مانند غارهای پراو، جوجار، قیژلان و چاه غار قلا در این کوهستان قرار دارند.

photo_2020-11-28_13-44-20

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان