//
کدخبر: ۲۸۹۱۲۲ //

۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری تلفنی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از دستگیری 6 نفر از اعضای یک باند خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی 10میلیارد ریال از 53 شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

 ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری تلفنی در کرمانشاه

سردار "علی  اکبر جاویدان" با اعلام این خبر بیان داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به  پلیس فتا و اعلام اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو معرفی و اظهار کرده که من از برندگان خوش شانس در یک برنامه زنده رادیویی هستم و در صورت تمایل به مصاحبه تا چند ثانیه دیگر روی آنتن می روم و یکی از مسئولان رادیو با من مصاحبه می کند در غیر این صورت یکی از برنامه‌های مربوط به یکی از بانک‌های کشور را فعال و از آن طریق جایزه  خود را دریافت کنم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان این مطلب که تاکنون 53 فقره سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شد، بیان کرد: شکات در ادامه گفتند، با بیان زیبا و چرب زبانی فرد تماس گیرنده اغفال شده و برنامه بانکی را فعال کرده تا جایزه را یکجا به صورت اینترنتی واریز کند ولی به محض دادن اطلاعات برنامه و حساب بانکی ، تمام موجودی حساب به سرقت رفته و متهم تماس را قطع و تلفنش را خاموش کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: با توضیحات ارائه شده از سوی مال باختگان، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس های خود را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی های علمی و پلیسی  11 نفر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی 6 نفر از آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سردار جاویدان در پایان با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند، توصیه کرد: همانگونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس هایی که شهروندان را به خودپرداز هدایت می کنند قطعا کلاهبرداری است لذا جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت های این چنینی و افزایش آگاهی های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آنها به افراد غیرخودداری کنند. همچنین پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس 08321821921 پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری کاربران می‌باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان