//
کدخبر: ۲۸۸۱۰۶ //
استاندار کرمانشاه:

مدیریت کرونا و حفظ سلامتی مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است/ برای حل مشکلات بیماری کرونا نیازمند وفاق و انسجام و همکاری بیشتر مردم هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت کرونا و حفظ سلامتی مردم برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و مردم مطمئن باشند که مدیریت ارشد استان از هیچ اقدام و برنامه ای برای تحقق سلامتی آنها دریغ نخواهد کرد.

مدیریت کرونا و حفظ سلامتی مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است/ برای حل مشکلات بیماری کرونا نیازمند وفاق و انسجام و همکاری بیشتر مردم هستیم

"هوشنگ بازوند" امروز پنچ شنبه در جلسه استانی مبارزه با کرونا که با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و ارتباط تصویری (ویدئوکنفرانس) با فرمانداران در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر کشور و استان کرمانشاه با ویروس کرونا درگیر شدید هستند و به همین لحاظ در ستاد ملی کرونا جهت  تعطیلی 15 روزه در استان های قرمز در چارچوب یکسری ضوابط و شرایط ویژه تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی بیان داشت: این تعطیلی ها و محدودیت های جدید از ساعت 12 جمعه شب همین هفته در قالب مستندات و پروتکل های بهداشتی  در کشور اجرایی می شود و در واقع این جلسه ای که هم اکنون در کرمانشاه تشکیل شده آخرین جلسه با بیش از 15 نفر قبل از اجرایی شدن برنامه محدودیت های جدید است.

از روز شنبه برگزاری جلسه با بیش از 15 نفر ممنوع است

مقام عالی استان تاکید کرد: جلسات بعدی در استان باید حتماً در حد 15 نفر باشد و اگر در نظر است که جلسات با حضور مدیران بیشتر برگزار شود برای رعایت این پروتکل، دستگاه ها نسبت به تشکیل کارگروه های ذیل آن جلسه اقدام کنند لذا از روز شنبه تشکیل جلسات اداری با بیش از 15 نفر ممنوع است و هیچ دستگاه هی حق ندارد که جلسه ای با بیش از این تعداد برگزار نماید.

حل مشکلات بیماری کرونا نیازمند وفاق و انسجام و همکاری بیشتر مردم است

وی با بیان اینکه 27 استان از جمله استان کرمانشاه درگیر مستقیم با ویروس کرونا هستند، تصریح کرد: اینکه توقع داشته باشیم که ما هیچ کاری انجام ندهیم و از تهران بخواهیم که مشکلات ما را حل کنند این توقع به جا و درستی نیست و برای حل مشکلات نیازمند یک انسجام و همکاری در استان هستیم که کارها را با همکاری خود مردم با جدیت به پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: همه باید متعهد شویم که بتوانیم از این بحران عبور کنیم و برای عبور از این بحران نیازمند انسجام، وفاق و هماهنگی بیشتر در استان بدون هیچ گونه ناامیدی هستیم.

مدیریت کرونا و حفظ سلامتی مردم برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است

وی با بیان اینکه هیچ موضوعی مهم تر و واجب تر از سلامتی مردم برای ما وجود ندارد، تصریح کرد: به لحاظ اینکه سلامتی جامعه اولویت اصلی استان است، ما می توانیم تمامی کارها و فعالیت ها را تعطیل کنیم زیرا مدیریت کرونا و حفظ سلامتی مردم برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی خطاب به مدیران گفت: مردم اگر احساس کنند که مدیران برای عبور از این بحران پای کار هستند آنها هم همکاری و مشارکت خود را برای کنترل بیماری کرونا افزایش می دهند اما اگر ببینند که مدیران به صورت قوی حضور ندارند، آنها هم دلسرد می شوند زیرا وقتی می بینند که تمامی این کارها برای سلامتی خود آنها است همکاری خود را به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش خواهند داد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم نگران سلامت خود و مردم جامعه هستند و برای اینکه بتوانند بیماری را کاهش دهند حتماً در اجرای طرح ها مشارکت خوبی خواهند داشت و این به معنای لزوم مشارکت و همکاری بیشتر از سوی دستگاه های اجرایی است.

کرمانشاه به عنوان اجرای برنامه راهبردی محله محور انتخاب شده است

بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه راهبردی محله محور برای مقابله با بیماری کرونا بیان داشت: استان کرمانشاه به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده که بر اساس آن برنامه راهبردی محله محور برای مقابله با کرونا مبتنی بر "یک خانه یک پایگاه سلامت" اجرایی می شود و دستگاه های ذیربط به ویژه فرمانداران با مسئولیت شبکه های بهداشت و تعیین گروه بندی ها موظف به اجرای دقیق برنامه در استان هستند.

وی اجرای کامل و مناسب طرح را مستلزم کمک و همکاری سایر دستگاه ها عنوان کرد و گفت: این برنامه که با هدف قطع زنجیره اتصال ویروس کرونا تدوین شده برای اجرای بهتر آن همه باید کمک و همکاری داشته باشیم و از فواید این طرح علاوه بر کاهش و قطع زنجیره اتصال، حداقل فرصتی برای کادرهای درمان برای استراحت پس از 9 ماه فراهم می شود.

اجرای طرح های مربوط به سلامتی مردم در اولویت کاری قرار دارد

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه دستگاه ها باید همه امکانات خود را در اختیار اجرای این برنامه راهبردی قرار دهند و به این گونه نباشد که اگر از دستگاهی چند خودرو خواسته شد عنوان کند که نداریم و نمی شود زیرا هیچ اولویتی از اجرای طرح های مربوط به سلامتی مردم و مبارزه با ویروس کرونا وجود ندارد لذا مدیران دستگاه ها و ادارات اولویت کاری خود را همکاری با اجرای این برنامه قرار دهند و از همکاران خود بخواهند که هر گونه امکانات و خودرویی مورد نیاز بود با گشاده رویی به انجام وظیفه بپردازند.

مقام عالی استان ادامه داد:  برای اجرای طرح راهبردی قطع زنجیره اتصال ویروس کرونا چنانچه به خانواده ای گفته شد که موظف هستید در خانه بمانید همه باید به آن عمل کنند و اگر موضوعاتی مانند رفتن به بیرون به منظور معشیت و کسب درآمد عنوان می شود، ستادها و نهادهای ذیربط موظف به تامین مایحتاج عمومی چنین خانوارهایی هستند.

خیرین و سمن ها همکاری خود را برای اجرای برنامه راهبردی محله محور افزایش دهند

وی گفت: هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و دیگر نهادها باید امکانات و مایحتاج عمومی و همچنین برنامه های غذایی افرادی که قصد خروج از منزل به منظور کسب درآمد را دارند، تامین و تهیه کنند و در این راستا از خیرین و سمن ها انتظار داریم که همکاری خود را برای اجرای این برنامه هدفمند افزایش دهند.

بازوند اظهار داشت: در جلسه فردا که با حضور سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای ذیربط در استانداری تشکیل می شود جزئیات این طرح به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا طرح از روز شنبه در مناطق مختلف آغاز و اجرایی شود.

رئیس شورای ادارای استان همچنین گفت: برای اجرای این طرح امکان دارد برای موضوع قرنطینه (غیر از قرنطینه خانگی) به مهمانسرای ادارات نیاز پیدا کنیم که از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری می خواهیم نسبت به مشخص شدن این مهمانسراها جهت در اختیار گذاشتن آنها در صورت لزوم اقدام کند.

بحث ردیابی از طریق گوشی همراه برای سلامتی مردم است

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به موضوع ردیابی از طریق گوشی همراه گفت: این موضوع به هیچ عنوان به معنای کنترل مردم نیست و تنها برای سلامتی مردم و آگاه نمودن از وضعیت بیماری  در نظر گرفته شده است لذا با توجه به اینکه که گروه های معاند نظام به دنبال بهره برداری از این موضوع هستند ضرورت دارد که اجرای آن به صورت دقیق با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم تشریح شود و مدیرکل فناوری استان با حضور در صداوسیما با آگاه سازی مردم اطلاع رسانی کند که این کار تنها برای سلامتی مردم است و اصلاً بحث ردیابی و کنترل در میان نیست.

وی همچنین تاکید کرد: در تعطیلی 15 روزه ضرورت دارد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جزئیات این تعطیلی ها برای عموم مردم اطلاع رسانی شود و صداوسیما در این راستا نقش مهمی دارد که باید باشیوه های جدید و بدور از کارهای تکراری نسبت به اقناع سازی جامعه بپردازد.

از هیچ اقدام و برنامه ای برای تحقق سلامتی مردم دریغ نخواهیم کرد

بازوند با اشاره به فوتی های روزانه کرونا در استان، این تعداد فوتی ها را نگران کننده دانست و گفت: در بعضی از روزها با 24 فوتی روبرو بودیم و این نشان می دهد که هر 50 دقیقه یک از هم استان های ما فوت می کند لذا بواسطه اینکه در قبال سلامتی مردم مسئول هستیم از همه مدیران و مردم شریف استان می خواهیم که با قاطعیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و مردم مطمئن باشند که ما از هیچ اقدام و برنامه ای برای تحقق سلامتی آنها دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان خواستار تشریح جزئیات تردد و رفت و آمد از روز شنبه هفته آینده توسط دستگاه های ذیربط شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان