//
کدخبر: ۲۸۷۲۰۹ //

مدیریت بحران خوزستان در خصوص سامانه‌ بارشی جدید هشدار داد

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به گزارش هواشناسی، هشدار سطح زرد در خصوص فعالیت یک سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه صادر کرد.

مدیریت بحران خوزستان در خصوص سامانه‌ بارشی جدید هشدار داد

در این هشدار که روز پنجشنبه صادر شد آمده است : یک سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه هفته آینده وارد خوزستان می‌شود و تا اواخر روز سه‌شنبه ۲۷آبان ماه به صورت رگبار ، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای ، وزش باد متوسط و بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای در استان فعال است.
این سامانه اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی، شمال شرق و شرقی را متاثر خواهد کرد ضمن اینکه لغزندگی و کاهش دید در جاده ، صاعقه و تگرگ از جمله مخاطرات آن می باشد.
اداره کل مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ برای انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری و عدم تردد و توقف در مجاورت منابع آبی، مناطق پرخطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و تگرگ به شهروندان به ویژه روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.
در این هشدار بر اتخاذ تمهیدات لازم برای دفع سریع فاضلاب و آبهای سطحی، پایداری شبکه برق‌، مسدودنمودن جاده های حادثه خیز درصورت ضرورت، اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از واردآمدن خسارت به مزارع تاکید شده است.
توصیه به رانندگان برای احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص درختان، سازه های موقت و اجسام بااحتمال سقوط  از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار است.

به گزارش فرتاک نیوز، از چهارشنبه تاکنون حدود ۱۷ شهرستان خوزستان شاهد بارش‌ پاییزی بودند.شهرستان رامهرمز با ۵۰.۴ میلیمتر باران رکوردار بیشترین میزان بارندگی در این مدت در استان بوده است.

در  اهواز نیز از شب گذشته تا پیش از ظهر امروز  ۱۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

بارش باران در اهواز و آبادان باعث آبگرفتگی مناطق شهری و قطعی برق شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان