//
کدخبر: ۸۶۰۳ //
معاون عمرانی استانداری هرمزگان:

دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای بارندگی در آماده‌باش کامل باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی در روزهای آینده خیلی شدید است و اکیپ‌های اجرایی دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، مخابرات و هلال احمر و شهرداری در آماده‌باش کامل باشند.

دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای بارندگی در آماده‌باش کامل باشند

به گزارش فرتاک نیوز، عباس شیرخانلو امشب در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارش‌زا به استان هرمزگان، عنوان کرد: امیدواریم این سامانه بارشی منشاء خیر و برکت برای استان باشد و آسیب‌ها و خسارات به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های هواشناسی بارندگی در روزهای آینده خیلی شدید است و همه دستگاه ها باید آمادگی لازم را داشته باشند و اکیپ‌های اجرایی دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، مخابرات و هلال احمر و شهرداری در آماده باش کامل باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها تشکیل شده و از دستگاه‌ها خواسته شده به هشدارهای صادره بیش از پیش توجه لازم را به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: سامانه بارشی فعال جنوبی به استان وارد شده و در مناطق غربی، شمالی و مرکزی استان فعال خواهد بود.

علیرضا صفا افزود: این سامانه سامانه طی چند روز آینده تقویت می‌شود و شدت این ناپایداری‌ها طی روزهای دوشنبه تا جمعه است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و معابر وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

معاون اداره کل هواشناسی استان هرمزگان نیز در این نشست به ورود دو سامانه بارشی فعال که همزمان وارد کشور شده اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس یک اطلاعیه و یک اخطاریه صادر شده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

عارفی اضافه کرد: این توده از شمال و جنوب غربی استان هرمزگان وارد شده و بارش باران از نیمه‌های امشب آغاز شده و به تناوب تا پایان وقت جمعه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: شدت بارندگی ها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه در مناطق غربی و شمالی استان است و بیشترین بارندگی ها در شهرستان‌های پارسیان، بستک و حاجی آباد خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان هرمزگان تصریح کرد: بارش ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و باعث آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود و تردد در مناطق مذکور را با مشکل مواجه می‌کند.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان