//
کدخبر: ۲۸۷۰۰۳ //

هنر انقلابی تصویرگر نظام جمهوری اسلامی است

معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور هنر انقلابی را تصویر گر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: یکی از ماموریت های نظام اسلامی به تصویر کشیدن تمدن است.

هنر انقلابی تصویرگر نظام جمهوری اسلامی است

نشست صمیمی معاون راهبری استانهای حوزه هنری کشور با پرسنل حوزه هنری استان کرمانشاه امروز بیست و یکم آبان ماه ۹۹ برگزار شد میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در این جلسه اظهار داشت: استان کرمانشاه به پهلوان منشی شناخته می شود و پهلوانی غایت همه هنرهاست، استانی پهلوان خیز است که ظرفیت‌های فرهنگی دارد و اگر در این جغرافیا شما را به دیار جوانمردان می‌شناسند به خاطر پیشینه ادبی، فرهنگی، و تاریخی استانی است که در آن زندگی می کنید وچه خوب است که حوزه هنری کرمانشاه مزیت پهلوانی را انعکاس دهد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: دفاع مقدس نقطه عطفی در فعالیت‌های حوزه هنری استان کرمانشاه است، فرصت هایی که در دفاع مقدس در این استان شکل گرفته ، ظرفیت قابل توجهی برای تولید آثار هنری است که نمونه آن کتاب فرنگیس، و صدها سوژه دیگر  فرهنگی است که به آن پرداخته نشده است.

 وی با‌ اشاره به تعداد شهدا و جانبازان استان کرمانشاه گفت: بعد از انقلاب اسلامی ظرفیت هایی در استان کرمانشاه به وجود آمد که قابلیت تولید روایت هنری دارند شهدا و جانبازان شاخص دفاع مقدس و همجواری با مرز عراق و ارتباط با عتبات و عالیات شرایط خوبی را در استان ایجاد کرده که شناسایی و شناخت آنها باعث خلق آثار هنری‌ فاخر خواهد شد.

مرادی بیان داشت: در زمان زلزله کرمانشاه گروه های هنری از شرقی ترین استان ها برای تسکین آلام مردم زلزله زده به صورت خودجوش به منطقه آمدند که ظرفیت قابل توجهی بود و سالها‌ الهام بخش تولیدات هنری خواهد بود.

ایشان در ادامه تصریح کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کرمانشاه این استان دارای گنجینه های فروانی است، که مردم باید آن ها را بشناسند و شناخت و الگو برداری از مفاخر و چهره های دینی باعث پیشرفت استان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: هنر انقلابی تصویرگر نظام جمهوری اسلامی ایران است و یکی از ماموریت های نظام اسلامی به تصویر کشیدن  تمدن است.

مرادی بیناباج اضافه کرد: باید از هنر برای ترویج و تبیین فضایل انقلاب اسلامی استفاده کرد هرچند که در جوامع غربی از آن سوء استفاده می‌شود.

 معاون راهبری استانهای حوزه هنری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت های حوزه هنری خواهد بود و با استعداد شناسی تصویری از رشد هنر انقلاب اسلامی را به نمایش خواهد کشید که در این فضا افراد در قالب گروه ها و محافل هنری جمع میشوند و در ارتباط و تعامل با هم استعداد شناسی انجام می گیرد که منجر به تولید و فعالیت در حوزه هنری خواهد شد.

این مقام مسئول از دیگر محورهای مورد توجه در حوزه هنری را حساسیت هنرمندان این حوزه نسبت به مسائل فرهنگی و مسائل انقلاب اسلامی، دانست و گفت: این مسائل باید درک شود و در زبان و بیان هنری منعکس گردد.

ایشان یکی دیگر از محورهای مهم در حوزه هنری را توسعه مخاطب دانست و افزود: استان کرمانشاه با توجه به درگیر بودن در جنگ با حزب بعث، پر از سوژه و روایت است و حوزه هنری با نشر و انعکاس آثار تولیدی در استان می تواند این هنر را توزیع و انعکاس دهد که روایت، نمونه ای از آبروی حوزه هنری است.

 معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: در مجموعه مراکز استانی، طرحی تحت عنوان نهضت تولید ، تدوین، انتشار، و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در حال تدوین است که باید استان‌ها بیشتر در این زمینه فعالیت داشته باشند وبا شناسایی افراد مستعد در این زمینه فرصت های آموزشی در حین تولید ایجاد شود و تربیت هنرمندان در بستر تولیدات هنری انجام گیرد.

 مرادی بینا باج تقویت جمعیت اندیشه ورز را از دیگر محورهای مورد توجه در حوزه هنری برشمرد و گفت: با مشورت و مطالعه دقیق، سند راهبردی عملیاتی برای هر استان تدوین خواهد شد و با توجه به اطلاعاتی هر استان تا چند ماه آینده نقشه راه و افق تازه ای برای حوزه هنری مشخص میگردد که چشم‌انداز مثبتی خواهد بود و هر استان با توجه به اقلیم، فرهنگ، و داشته‌ها در راس کار قرار می‌گیرد.

 این مقام‌ مسئول طراحی آثار مربوط به استان و تبدیل آن به نمایشنامه را طرح خوبی دانست و اظهار داشت: این کار  نشان دهنده نگاه دقیق در ترویج کار فرهنگی و تولیدی است.

 مرادی بیناباج افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا سهم و نقش حوزه هنری در تولید محتوا در فضای مجازی و فعالیت در آن  بسیار اثرگذار خواهد بود و فرصتی برای تولید محتوای غنی است که باید در قالب مناسب در فضای مجازی آماده کنیم.

photo_2020-11-11_11-55-24

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان