//
کدخبر: ۲۸۵۶۳۱ //
کارگروه منطقه ۴ کشور:

برای شکست کرونا نیازمند، انسجام ملی هستیم

نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، معاون وزیر کشور، مسوولین کمیته های ستاد ملی و دبیران کارگروه‌های مناطق برگزار شد.

برای شکست کرونا نیازمند، انسجام ملی هستیم

هوشنگ بازوند که در این نشست به عنوان دبیرکارگروه منطقه ۴ و‌ نماینده استانهای کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان و  خوزستان حضور داشت؛ اظهار داشت: حدود ۹ ماه است که کشور درگیر بحران کرونا می‌باشد و در پیک سوم حال و روز کشور خوب نیست.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود: تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر رحمانی فضلی اقدام مطلوبی است و با بازنگری برخی فرآیندها، برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده برای مقابله با کرونا، می توانیم مشارکت بیشتر مردم را برای مبارزه با این بحران ایجاد کنیم.

 استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مردم دلایل مختلفی را برای عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم مشارکت عنوان می‌کنند ولی نیاز داریم با اقناع سازی و آگاهی بخشی گسترده، زمینه مشارکت مناسب مردم را برای حفظ سلامت عمومی و رعایت توصیه های بهداشتی بیشتر کنیم.

 وی تاکید کرد: باید یک بررسی انجام شود که دهک های مختلف جامعه چه رفتاری در برابر این پروتکل های بهداشتی دارند و بر چه اساسی تصمیم گیری می‌کنند و در صورت نیاز حمایت هایی متناسب با شرایط و ویژگی های هر گروه صورت گیرد.

 دبیرکارگروه منطقه ۴ کشور اظهار داشت: بر اساس بررسی هایی که در استان کرمانشاه صورت گرفته است، دهک های بالای جامعه مشکلی برای تامین هزینه‌های لازم برای رعایت پروتکل‌ها و یا درمان این بیماری ندارند و مشکلاتی در برخی دهک های پایین جامعه وجود دارد که نیاز داریم طرح های حمایتی و ویژه ای را برای تأمین هزینه های درمانی و تخصیص یارانه تجهیزات پزشکی به این خانواده داشته باشیم.

وی افزود: در استان کرمانشاه براساس برآوردی که صورت گرفته است، معدل هزینه‌ها برای بستری هر بیمار حدود ۲۰ میلیون تومان است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون حدود ۳۱۲ میلیارد دانشگاه هزینه کرده است.

بازوند اختصاص یارانه ماسک به مردم را یک راهکار مناسب حمایتی دانست و گفت: تأمین ماسک رایگان برای افراد کم بضاعت اقدام مناسبی است که از طریق وزارت بهداشت و اعتبارات استانی قابل تامین است.

دبیر کارگروه منطقه ۴ کشور در ادامه بیان کرد: تداوم تعطیلی ها و ایجاد محدودیت ها و ممنوعیت ها می تواند در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا موثر باشد.

 بازوند در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر تجمعات در تالارها، پاساژها و مراسمات صورت می گیرد و افراد عنوان می کنند به لحاظ اقتصادی امکان تعطیلی شغل خود را ندارند.

 وی تاکید کرد: باید مانند دوران جنگ تحمیلی یک انسجام ملی را ایجاد کنیم و یک صدای واحد شنیده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان