//
کدخبر: ۲۸۳۸۵۴ //
معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه اعلام کرد:

اعلام خدمات ویژه به مشمولین خدمت سربازی در هفته ناجا

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی از خدمات ویژه به مشمولین خدمت سربازی در هفته ناجا خبر داد.

اعلام خدمات ویژه به مشمولین خدمت سربازی در هفته ناجا
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان کرمانشاه امروز (بیست و نهم مهرماه ۹۹) برگزار شد .

سرهنگ "علی اشرف نجفی" معاون وظیفه عمومی ناجا در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته ناجا خدمات ویژه‌ای در خصوص معافیت های پزشکی و کفالت انجام شده است که در این زمینه تعداد جلسات کمیسیون های پزشکی از ۳ روز در هفته به ۵ روز در هفته و کمیسیون کفالت نیز از هفته ای  یک روز به دو روز در هفته تغییر پیدا کرد، همچنین مشمولین غایب خود معرف با ارائه تسهیلات در محل سکونت خودشان خدمت خواهند کرد.

 وی افزود : پیش از این نیز با تاریخ تمدید غیبت مشمولین به علت شرکت در کنکور ۹۹ موافقت شد و مشمولینی که تاریخ اعزام آنها سوم مهرماه و سوم آبان بود تا تاریخ سوم آذر ماه ۹۹ فرصت دارند برای تعیین تکلیف اعزام خود اقدام نمایند.

معاون وظیفه عمومی در ادامه تصریح کرد: در راستای ارتقاء انگیزه خدمت در مناطق امنیتی درگیر که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیش از این اعلام شده خدمت برای کسانی که در مناطق عادی بومی هستند ۲۴ ماه، در مناطق غیر عملیاتی بومی که و بد آب و هوا ۲۱ ماه، در مناطق امنیتی درگیر چه بومی و غیربومی ۱۷ ماه، و مدت خدمت سربازی برای سربازان وظیفه عمومی در مناطق عادی ۲۱ ماه و در مناطق غیر درگیروعملیاتی محروم و بد آب و هوا ۱۸ ماه است.

سرهنگ نجفی خاطر نشان کرد: این تغییرات شامل سربازانی که از تاریخ یکم آذرماه ۹۹ شروع به خدمت می‌کنند می‌شود و سربازان اعزام شده  قبل از این تاریخ مشمول این طرح نمی شوند.

 سرهنگ نجفی همچنین افزود :کلیه مشمولان غایب و غیر غایب در حال تحصیل در خارج از کشور که قرار بود تا حداکثر ۱۵ مهر ماه از کشور خارج شوند ولی کشور مقصد پذیرای آنها نشد تا آخرسال اجازه خروج برای آنان صادر گردید.

 ایشان یادآور شد: مشمولینی که برگه اعزام خود را دریافت کرده‌اند و تاریخ اعزام آنان سوم آبان ۹۹ می باشد نیز پنجشنبه یکم آبان ماه ساعت ۷ صبح با در دست داشتن تست کرونا از مراکز درمانی در حوزه وظیفه عمومی حضور یابند همچنین کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کرده اند در صورت تایید بیماری توسط کمیسیون پزشکی تاریخ اعزام آنها تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.

 ایشان در ادامه تاکید کرد: دانشجویان ذکوری که در مراکز دانشگاهی ثبت نام می کنند پیگیر معافیت تحصیلی خود باشند که بعداً دچار مشکل نشوند.

 معاونت وظیفه عمومی ناجا افزود : برابر ماده ۵۸ وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در زمینه غیبت مشمولین غایب اقدام کنند و بر اساس ماده ۶۳ وظیفه عمومی اصنافی که مشمولین غایب را به کار گیری نمایند چنانچه شناسایی شوند، بار اول ضمن معرفی به مراجع قضایی برابر هزینه یک‌ سال سربازی معادل ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، برای بار دوم و سوم نیز ضمن معرفی به مراجع قضایی دو برابر و سه برابر جریمه خواهند شد.

 سرهنگ نجفی همچنین گفت: مشمولین غایب متاهل نیز که خودشان را معرفی کنند در محل سکونتشان خدمت خواهند کرد و اگر در زمان خدمت غیبت نکنند شامل بخشودگی اضافه خدمت خواهند شد.

ایشان خاطر نشان کرد: مشمولین متاهل به ازای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت برخوردار می شود.

معاونت وظیفه عمومی در پایان تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ را پل ارتباطی مردم با حوزه وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد و گفت: مردم میتوانند مشکلات و نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارند.

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان