//
کدخبر: ۲۸۳۸۴۷ //

افتتاح شعبات دادیاری داسرای انتظامی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه

شعبات دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کشور شعبه کرمانشاه امروز (۲۹مهرماه) با حضور بهمن مرادیفر رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب کرمانشاه در مرکز کارشناسان دادگستری استان افتتاح شد.

افتتاح شعبات دادیاری داسرای انتظامی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه

رامین شیرزادی رییس مرکز کارشناسان دادگستری استان کرمانشاه درحاشیه افتتاح این مرکز اظهار داشت: حدود ۳۳۰ کارشناس رسمی در مرکز کارشناسان دادگستری حضور دارند که صورت فعال کار کارشناسی در این مرکز انجام می دهند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود: به ندرت پیش می آید که شکایتی از کارشناسان دادگستری داشته باشیم ولی معمولاً اگر شکایتی هم انجام بگیرد به دلیل اینست که در هر شکایت یک نفر محکوم می شود ومسلما احساس میکند حقی از او ضایع شده هر چند عاقبت کار به این نتیجه می رسد که در حق او احجافی صورت نگرفته است و از شکایت خود صرفنظر میکند.

شیرزادی تعداد رشته هایی که در مرکز کارشناسان دادگستری وجود دارد را ۴۳ رشته عنوان کرد و گفت: کارشناسان فعال در این مرکز عمدتا دارای مدارک تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد هستند و بیشترین مراجعات در رشته راه و ساختمان، نقشه برداری وکشاورزی تاسیسات مکانیکی است.

رییس مرکز کارشناسان دادگستری استان کرمانشاه عمده فعالیت این مرکز را  مسئله  آموزش دانست و گفت : کلاس های آموزشی از طریق مرکز کارشناسان دادگستری و مرکز وکلای تهران برگزار می شود و در مدتی که آقای بهادری ریاست کل مرکز کارشناسان دادگستری را بر عهده گرفته اند مرکز متحول شده و  از مرکز سنتی به مرکز علمی و مکانیزه تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم محمد معمار افتخاری دادیار این مرکز نیز اظهار داشت: مرکز دادیاری شامل  دو شعبه (یک و دو) می شود پیش از این اگر کسی از کارشناسان دادگستری شکایتی داشت باید به تهران مراجعه می‌کرد و پس از طرح شکایت، کارشناس نیز برای دفاع از خود به تهران فرا خوانده میشد که کار بسیار سختی بود و در این زمینه گاهی به دلیل طول مسیر و مشکلاتی که وجود داشت افراد از شکایت خود صرف نظر می کردند، با راه اندازی مرکز دایاری در مرکز کارشناسان دادگستری شکایت های مطرح شده پس از ۷۲ ساعت رسیدگی و پیگیری می‌شود و در صورتی که به نتیجه نرسد به کمیته صلح و سازش ارجاع داده می شود و این کمیته نیز به مدت یک ماه فرصت دارد شکایت مطروحه را به نتیجه برساند و اگر باز هم به نتیجه نرسید به دادیاری ارجاع داده می شود و مراحل قانونی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی حضور مرکز دادیاری را کمک شایانی به مردم و کارشناسان دانست و افزود: الویت ما پیشگیری از وقوع شکایات است ولی در این زمینه سعی خواهیم کرد با توجه به اصل بی طرفی شکایات را حل و فصل نماییم که حقی از کسی ضایع نشود.

photo_2020-10-20_10-55-18

photo_2020-10-20_10-55-13

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان