//
کدخبر: ۲۸۳۰۸۵ //
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در تشریح برنامه های دهه وقف عنوان کرد؛

افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در دهه وقف/توزیع ۲۰۰۰ دست شلوار کتان در بین افراد کم درآمد/توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در دهه وقف خبر داد.

افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در دهه وقف/توزیع ۲۰۰۰ دست شلوار کتان در بین افراد کم درآمد/توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان

نشست خبری مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در جهت تشریح برنامه های دهه وقف برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز دهه وقف( ۲۴ مهر تا ۳ آبان) اظهار داشت : در اولین روز وقف که با نام کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امور خیریه نامگذاری شده است در دیداری که با ولی فقیه وامام جمعه کرمانشاه خواهیم داشت به ارائه عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام صالحی افزود : در دومین روز از این دهه نیز که به نام نقش ‌وقف در ترویج فرهنگ قرآن وعترت ، نامگذاری شده است ۱۱ کرسی تلاوت قرآن کریم در بقاع متبرکه استان برگزار خواهیم کرد

صالحی در ادامه و در تشریح برنامه های دهه وقف گفت : سومین روز از این دهه (شنبه ۲۶ مهرماه) به نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اختصاص داده شده است و در چهارمین روز ( یکشنبه۲۷ مهرماه) از این دهه مبارک نیز به نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف خواهیم پرداخت ودر خدمت استاندار محترم کرمانشاه خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی تصریح کرد : پنجمین روز  (دوشنبه ۲۸ مهر ماه) از دهه وقف نیز به نام نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی نامگذاری شده است که جلسه ای را در حوزه های علمیه خواهران و برداران خواهیم داشت، و در ششمین روز ( سه شنبه۲۹ مهرماه) نیز به کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید می پردازیم و همایش "یاوران وقف" را نیز  بصورت کشوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهیم‌کرد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری پرداخت و گفت :در هفتمین روز (۳۰ مهر ماه) از دهه وقف که با همین نام نامگذاری شده است از حافظان و نخبگان قرآنی تجلیل خواهیم کرد.

ایشان افزود : در ایام دهه وقف طرح "دستهای مهربانی" در زمینه کمک به ایتام و خانواده های بی بضاعت را با کمک دستگاه های مربوطه خواهیم داشت و به همین دلیل روز هشتم از این دهه (یکم آبان ماه) به نام خدمات اجتماعی نهاد وقف نامگذاری شده است.

حجت الاسلام صالحی نقش مردم در احیا و صیانت از موقوفات را نیز مهم عنوان کرد و بیان داشت: نهمین روز (دوم آبان ماه) از این دهه با این عنوان نامگذاری شده است و اگر امروز موقوفه ای در استان ابراز وجود می کند به دلیل همراهی و مساعدت مردم در وقف است.

صالحی افزود: دهمین روز از دهه وقف را نیز به نقش وقف در حوزه سلامت اختصاص داده ایم و با اجرای طرح "مهر تندرستی" تیم پزشکی در روستاهها و مناطق حاشیه نشین استان حضور خواهند یافت و به مردم این مناطق خدمت رسانی خواهند کرد همچنین مراسم تجلیل و تقدیر از حافظان سلامت را نیز در این روز خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف در ادامه این جلسه اظهار داشت: در این  ایام ۱۰ نیروگاه خورشیدی که وارد مدار شده اند را نیز افتتاح خواهیم کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در این دهه با همراهی موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی در راستای کمک های مومنانه ۲۰۰۰ دست شلوار کتان و ۱۵۰۰ بسته معیشتی را نیز با همراهی مراکز افق در بین اقشار کم درآمد توزیع خواهد شد.

صالحی همچنین اعزام مبلغ بومی و غیر بومی به روستاها ، تولید کلیپ و برنامه های آموزشی، اجرای مراسم فرهنگی، اهدا بروشور و... را از دیگر برنامه های دهه وقف در جهت معرفی فرهنگ وقف عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت: از ابتدای شروع کرونا تا کنون ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد تومان در بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی همچنین تعداد موقوفات ثبت شده در هفت ماهه سال ۹۹ را  ۱۷ مورد وقف جدید با عنوانین کمک به افراد نیازمند ، استفاده در امور قرآنی، کمک به ایتام، کمک به عتبات عالیات و... اعلام کرد.  

photo_2020-10-14_12-31-04

photo_2020-10-14_12-31-06

photo_2020-10-14_12-31-11

 خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان