//
کدخبر: ۲۸۲۷۹۶ //
نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه:

مخالف نیستیم؛ شهرداری برای جلوگیری از نارضایتی اجتماعی، با بازاریان همفکری کند

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در گفت وگو با فرتاک نیوز گفت: شهرداری کرمانشاه برای اجرای طرح پیاده راه خیابان مدرس بایستی با بازاریان همفکری کند.

 مخالف نیستیم؛ شهرداری برای جلوگیری از نارضایتی اجتماعی، با بازاریان همفکری کند

مجتبی صفایی نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه اظهار داشت: مطلع شدیم اخیرا شهرداری قصد دارد خیابان مدرس را به پیاده راه تبدیل کند فارغ از اینکه این طرح کارشناسی شده یا خیر وی افزود: فی البداهه با کلیات این طرح مخالفتی وجود ندارد لیکن در اجرای این پروژه الزاماتی هست که می بایست رعایت شود.

به گزارش فرتاک نیوز،نائب رییس اتاق اصناف کرمانشاه تصریح کرد: برای پیاده راه کردن خیابان مدرس باید قبل از هر چیز تکلیف خودمان با این خیابان را مشخص کنیم، طرح تعریض خیابان مدرس را اعلام کردیم پس از آن از اجرای این طرح خودداری نمودیم و با این کار برای صنوف متعدد، به امید رونق مضاعف کسب کار وبهسازی و نوسازی واحدهای صنفی خود همچنین تعریض خیابان باب مستاجری باز شد و بالاخره متوجه نشدیم این تعریض قرار است اجرا شود یا نه؟ متوجه نشدیم اجرای سیاستهای کلان استان یعنی چه؟ ندانستیم در سند توسعه استان قرار است برای خیابان مدرس چه اتفاقی بیافتد؟

 صفایی گفت: موضوع مهم و مورد بحث در این طرح اینست که مگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، نمایند‌گان اصناف و کسانی که این تصمیم را گرفتند از همین کسبه رای اعتماد نگرفتند و ردای مسئولیت بر تن نکردند ، چطور است که در طرح موضوعی به این مهمی سراغ ذینفعان این طرح که همان کسبه ی خیابان مدرس هستند نرفتند؟

ایشان خاطر نشان کرد: خیابان مدرس آثار معنوی و مادی بسیاری دارد اگر اینجا اصفهان یا مشهد بود از همین امروز برای اجرایی شدن  از این طرح استقبال می کردیم اما آیا زیر ساخت های آن را فراهم کرده ایم؟

صفایی افزود: در حال حاضر کسبه خیابان مدرس برای نقل و انتقال بار در واحدهای صنفی خود دچار مشکل هستند و کمبود پارکینگ به معضلی در این خیابان تبدیل شده است، معابر تعریف نشده و فارغ از مباحث کارشناسی قرار است برای مجموعه ای از یک شهرستان تصمیم گیری کنیم و در این زمینه می بایست نظر آنها حتما لحاظ شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: ما مخالفتی با پیاده راه شدن این مسیر نداریم  اما در زمان اجرا و شیوه ی اجرای آن صحبتهای کارشناسی جدی داریم که الزاما پیاده راه کردن این خیابان در شرایط فعلی به صلاح نیست.

133

 نائب رییس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در شرایطی که کسبه و بازاریان با اقتصاد کرونا زده مواجه شده اند و در تامین معیشت خانواده هایشان در تنگنا هستند صلاح نیست بار مضاعفی روی دوش آنها بگذاریم کسبه ی این خیابان در شرایط فعلی توان پرداخت حقوق کارگرانشان را ندارند با این طرح مصیبت مضاعفی برایشان ایجاد می کنیم بدون اینکه راه جایگزینی نیز تعریف کرده باشیم.

 وی در در ادامه افزود: با توجه به نواقصی که اعلام گردید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و آینده ی مبهم این خیابان احداث پیاده راه در  شرایط فعلی غیرکارشناسی است و از همه مهمتر می بایست تکلیفمان را با خیابان مدرس مشخص کنیم.

 صفایی گفت: این خیابان قرار است چه اتفاقی برای شهر کرمانشاه رقم بزند که هر از گاهی سیاستی جدید برای این خیابان در نظر گرفته می شود، لذا از  مهندس بازوند ،استاندار محترم کرمانشاه درخواست می کنم قویا به این موضوع ورود کند و قبل از آنکه، اجرای این طرح نارضایتی اجتماعی بدنبال داشته باشد ممانعت نمایند تا به یاری خدا موضوع با فراغت و تدبیر بیشتر پیش رود.

 وی در پایان تصریح کرد: طرف صحبت من با عزیزان شورای اسلامی شهر نیز هست که خود را نماینده صنوف می دانند و در آینده نزدیک می بایست از همین کسبه رای اعتماد بگیرند چطور در مقابل حق این کسبه سکوت کردند؟

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان