//
کدخبر: ۲۸۲۶۸۶ //
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

راه‌اندازی پویش" آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد " در استان

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد: پویش" آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد " در کرمانشاه راه اندازی شد.

راه‌اندازی پویش" آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد " در استان

رضا شیرزادی در این خصوص گفت: پویش" آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد " در کرمانشاه در راستای تکریم از خدمات ارزشمند فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان در این استان آغاز شد.

وی افزود: همزمان با روز جهانی و هفته سلامت روان از ۱۸ الی ۲۴مهرماه و با شعار ۲۰۲۰ سازمان جهانی بهداشت با این مضمون "سلامت روان برای همه: سرمایه‌گذاری بیشتر-دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا "  تقدیر از خدمات ارزنده فرهنگیان، ارتقا سواد رسانه ای دانش‌آموزان، به نمایش گذاشتن جلوه‌های ویژه معلمی در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا توسط دانش‌آموزان و تاکید بر شناخت توانمندی‌های دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط موثر و اثربخش بین اولیا و دانش‌آموزان با معلم، مدرسه و مسؤولان را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی پویش" آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد " است.

به گزارش فرتاک نیوز،شیرزادی با اشاره به هدف اصلی این پویش، اظهار داشت:اساسی‌ترین دلایلی که موجب شکل‌گیری این پویش اجتماعی شده ، دو فاکتور مهم و اساسی (ضرورت و مسؤولیت پذیری) است. در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش‌آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز و دانش‌آموزان مشغول انجام فرآیند آموزش و یادگیری شده اند تا از اتلاف وقت جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان عنوان کرد: طبق بررسی های بعمل آمده، دانش‌آموزان به تدریس معلمِ خود واکنش فعال‌تری نشان می‌دهند و حس رقابتی که بین آن‌ها شکل می‌گیرد، فعالیت‌های کلاسی در فضای مجازی را برای آن‌ها جذاب‌تر می‌کند.

 شیرزادی همچنین درباره مقایسه حضور ایام تدریس آنلاین در  شبکه آموزشی شاد در مقایسه با روزهای حضور در مدرسه گفت: در این روزها دانش‌آموزان در منزل همانند مدرسه با پوشش دانش آموزی خود طبق  برنامه کلاسی خود در  فضای مجازی حضور و غیاب می‌شوند و حتی از روزهای حضور در مدرسه علاقمند و با اشتیاق‌تر  به حضور درکلاس‌های آنلاین شاد و فعالیت‌های آن هستند. ما باید از این دستاورد ملی و بومی که توسط متخصصان ایرانی و مقام عالی وزارت و همه معاونین و مدیران کل استان‌ها در راه اندازی  و بهره برداری از شبکه دانش آموزی شاد نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی به شبکه شاد در آینده، افزود: رفع اشکالات درسی در اسرع وقت و وجود  فایل‌های تدریس اعم از فایل‌های صوتی، کلیپ‌ها و تصاویر با بهترین کیفیت از مزایای این شبکه ملی است، بدین صورت که دانش‌آموزان درصورت وجود اشکال می‌توانند بارها فایل تدریس را مشاهده کنند یا همان‌روز اشکالات را با معلم در میان بگذارند و پاسخش را دریافت نمایند.

شیرزادی همچنین  در روز شمار هفته سلامت و روان بر شعار "نقش رسانه در تبیین وضعیت سلامت روان و انگ زدایی" تاکید داشتند امروزه شاهد بازنشر پیام‌ها و کلیپ‌های خطاهای سهوی از مخاطبین شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد)، همانا اعضای خانواده شما عزیزان هستیم ،که دست مایه بداخلاقی عده ای شده که مانند بدافزارهای رایانه ای هر از چندگاهی ویروسی را به جان دیگران می اندازند.

 شیرزادی در ادامه به اهمیت فضای مجازی به همان اندازه که فایده دارد، آسیب‌های خاص خودش را هم دارد.حال در این  شرایط خاص اگر فضای مجازی درصدی از آموزش ما را پوشش می دهد ما باید از آن استفاد کنیم. جامعه معلمان کشور با انگیزه مضاعف و پشتکار بالا در امر آموزش  تلاش می کنند و ما نیز باید از آن‌ها حمایت کنیم . حمایت از معلمان برای افزایش مهارت‌های آنان و همچنین آموزش نحوه درست پیام رسانی در فضای مجازی به معلمان و دانش‌آموزان به منظور انتقال درست محتوای آموزشی از جمله ضرورت های پیش روی آموزش و پرورش کشور در زمینه آموزش فضای مجازی  است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان استان کرمانشاه  در تمام دوره‌ها و رشته های تحصیلی می توانند در این پویش شرکت کنند.

شیرزادی خاطرنشان ساخت:  معلمان و دانش آموزان می توانند مراتب سپاس خود را  از معلمان در قالب کلیپ تصویری یک دقیقه ای، فایل صوتی حداکثر سه دقیقه و دل نوشته یک صفحه ای در قالب (word) به پیام رسان سروش به شماره 09916685386 تا هشتم آبانماه ماه جاری ارسال کنند.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه  از اهدا جوایز نقدی و لوح سپاس به ۴۱ اثر برتر پویش استانی " آرامش خاطر مسافران سفر یادگیری شاد "  در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان