//
کدخبر: ۲۸۲۲۵۷ //

محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونایی در یزد اعمال می‌شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد گفت: به مدت یک هفته محدودیت‌های ویژه کرونایی در سطح استان یزد اعمال می‌شود.

محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونایی در یزد اعمال می‌شود

احمد ترحمی با اشاره به این‌که وضعیت کرونا در این استان از هشدار هم خارج شده است، اظهار کرد: امروز در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا در یزد به مدت یک هفته محدودیت‌های ویژه‌ای در سطح استان اعمال می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان این‌که روند ابتلا، بستری و فوتی بر اثر کرونا در استان صعودی است، افزود: بخشی از مردم و اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری را رعایت نمی‌کنند، از این رو تمام اصناف به جز اصنافی که تامین کننده نیازهای اساسی مردم هستند حداکثر تا ساعت ۲۰ شب مجاز به فعالیت خواهند بود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به مصوبات جلسه اضطراری ستاد مقابله با کروناگفت: فرماندارن و بخشداران موظفند خودرو مورد نیاز مراکز بهداشت را به منظور بازرسی و نظارت بر اجرای دستوالعمل‌های بهداشتی را از دستگاه‌های دولتی و عمومی تامین کنند.

ترحمی در ادامه تصریح کرد: تمام مراسم‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و تجمعی مذهبی به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود و کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پذیرش بیش از نصف ظرفیت پلمب خواهند شد.

وی افزود: پارکها، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، شهربازی‌ها و فضاهای سبز عمومی، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های بدن سازی و گیم نت‌ها از امشب به مدت یک هفته تعطیل هستند و مراکز اقامتی غیر مجاز که یکی از چرخه‌های انتقال ویروس هستند با اعلام اداره کل میراث فرهنگی از سوی نیروی انتظامی بدون اخطار قبلی و بلافاصله پلمب خواهند شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد ادامه داد: تمام مدیران استان در صورت وجود زیرساخت، امکان دور کاری نیرو های خود را تا یک سوم نیروی موجود در صورت امکان فراهم کنند.

ترحمی تصریح کرد: مرخصی و مامورت فرمانداران و بخشداران برای مدیریت ستادهای مقابله با کرونا در شهرستان نیز به مدت دو هفته لغو می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: بسیج و شهرداری‌ها همکاری و حمایت‌های لازم را در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مراکز بهداشت به عمل آورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان