//
کدخبر: ۲۸۲۰۲۳ //
شهردار سمنان مطرح کرد :

لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری

شهردار سمنان به لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری تاکید کرد .

لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری

شهردار سمنان در دومین گفتگوی زنده اینستاگرامی با پایگاه خبری بازآفرینی گفت :  با وسعت 1300 هکتاری بافت باغی در شهر سمنان می توان تابلویی از باغ شهر در سمنان متصور شد چرا که سمنان به شهری در باغ معروف بوده و وجود باغ ها در درون و اطراف بافت شهری و برگزاری برنامه های باغ گردی از ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی برخوردار است .

ناظم رضوی گفت : ترویج این نوع از گردشگری می‌تواند کمکی به‌بهبود اوضاع زندگی و معیشت باغداران و کشاورزان بوده و هم تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران شهری باشد .

شهردار سمنان با تاکید بر ارزش وجود باغستان های شهر  افزود : حفظ و توسعه باغستان های شهر از ضرورت های توسعه پایدار به شمار می رود و با جلب همکاری های فراسازمانی می‌توان در فضائی تعاملی با حضور عموم همشهریان، پژوهشگران، نسل جوان و گردشگران ، زمینه های  تعالی بیش از پیش سمنان را فراهم آورد.

وی با اشاره به ظرفیت باغ راه ها در توسعه گردشگری کشاورزی گفت : بازآفرینی و مرمت شش باغ راه در دستور کار شهرداری سمنان قرار داشته و  بیشتر این این باغ راه ها آماده بهره برداری و مابقی تا پایان سال فعالیت های عمرانی آن پایان می یابد .

 ناظم رضوی افزود : با بازآفرینی این باغ راه ها و مرمت مسیرها و تامین روشنایی مسیر با پایه چراغ های قدیمی ، جدا از اهداف زیباسازی و گردشگری این باغ راه ها ، ارتقاء معیشت کشاورزان و باغ داران در این باغ راه ها هم مد نظر می باشد .

وی به ویژگی های بارز این باغ راه ها اشاره کرد و اظهار داشت : در مرمت و بازآفرینی این باغ راه ها از نظرات سازمان جهادکشاورزی و خود کشاورزان و باغ داران استفاده شده و سعی شده در هر باغ راه  فضای گردشگری و پذیرایی برای تامین نیازهای گردشگران فراهم شود .

ناظم رضوی به اولین جاده سلامت باغ راهی کشور با بازآفرینی باغ راه های شهر سمنان اشاره کرد و گفت : باغ راه های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض و با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ ها مسیری به طول 10 کیلومتر به وجود می آید که به عنوان اولین جاده سلامت باغ راهی کشور می تواند مورد استفاده گردشگران قرار بگیرد .

وی گفت :  علاوه بر احیای ۶ باغ راه در سطح شهر  ۲ پاتوق محله برای استراحت و عرضه محصولات کشاورزی و یک مزرعه گردشگری ویزه کودک در راستای شهر دوستدار کودک ایجاد شده است .

شهردار سمنان ضمن اشاره به اینکه همه هزینه های بازآفرینی از محل اعتبارات متعلق به شهرداری است گفت : آماده انتقال تجارب بازآفرینی باغ راه ها به دیگر شهرداری ها هستیم .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان