//
کدخبر: ۲۸۰۶۴۱ //

بازگشت محدودیت های کرونایی در البرز

استاندار البرز گفت: تمامی محدودیت هایی که در موج اول شیوع کرونا داشتیم، فعلا به مدت یک هفته با موافقت ستاد ملی در البرز اعمال می کنیم.

بازگشت محدودیت های کرونایی در البرز

عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که شامگاه شنبه به صورت اضطراری برگزار شد، اظهار داشت: جمعه گذشته طبق آمارهای اداره کل راهداری، یک میلیون و 420 هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند.

وی افزود: اگر برای نجات جان حتی یک نفر، تمام ظرفیت‌های خود را به کار نگیریم، تاریخ ما را نمی‌بخشد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ استاندار البر بیان کرد: وضعیت شیوع کرونا در البرز قرمز است و در جلسه ستاد ملی در این خصوص هشدارهایی داده شد.

شهبازی با بیان اینکه در این شرایط استان البرز در حوزه اقتصادی در حال رشد است، تصریح کرد: در استان البرز از ابتدای سال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد صادرات داشته است.

وی عنوان کرد: بزرگترین تولید کننده ماسک کشور در البرز مستقر است و روزانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار ماسک تولید می کند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: برای مدیریت شیوع کرونا با بسیج مجموعه استان در اجرا، قانونگذاری، قضایی، نظامی و انتظامی به شرایط اوایل اسفند ماه باز می گردیم و محدودیت‌ها و اجرای دستور العمل‌ها را با جدیت در البرز اعمال می‌کنیم.

شهبازی گفت: استانداران برای اعمال محدودیت‌ها در استان‌ها با هماهنگی ستاد ملی، مجاز شدند بنابراین از فردا یکشنبه 6 مهر ماه این محدودیت‌ها اعلام و اعمال می شود.

وی افزود: متاسفانه ناگریزیم در حوزه اصناف علی رغم هشدارهایی که داده شد، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را اجرایی کنیم.

استاندار البرز تاکید کرد: تمامی محدودیت‌هایی که در موج اول شیوع کرونا داشتیم، فعلا به مدت یک هفته با موافقت ستاد ملی در البرز اعمال می کنیم.

شهبازی گفت: ناگریزیم اعلام کنیم تمامی رستوران های جاده کرج- چالوس به صورت بیرون بر، خدمات ارائه دهند.

وی افزود: سپاه پاسداران استان نیز همراهی همه جانبه خود را اعلام کرده و آموزش و پرورش و دستگاه‌ها باید نیروهای آموزش دیده خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.

استاندار البرز ادامه داد: در راستای نظارت بر اجرای محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تمامی کارمندان اعم از استانداری، همراهی خواهند داشت.

شهبازی افزود: باید دوباره غربالگری را به جد آغاز کنیم و این طرح باید محله محور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک اجباری است و ارائه و دریافت خدمات در ادارات و سازمان‌ها منوط به این امر است، افزود: علاوه بر این، کاهش ساعت کاری ادارات و فعالیت ادارات و سازمان ها با یک سوم کارکنان نیز به ستاد ملی پیشنهاد می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: رسانه ملی باید اطلاع رسانی را با جدیت بیشتری همانند موج اول شیوع کرونا دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه  300 بیلبورد تبلیغاتی استان باید در اختیار تبلیغات مقابله با کرونا قرار گیرد، گفت:  این محدودیت‌هایی که برای اعمال در البرز بمدت یک هفته جهت مقابله با شیوع کرونا به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده، شامل تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها می‌شود، همچنین برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه ‌های ورزشی و ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی، آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه نیز تعطیل و فعالیت آنها ممنوع می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان