//
کدخبر: ۲۸۰۳۹۲ //

توزیع واکسن آنفولانزا براساس اولویت‌های بهداشتی و درمان انجام می‌شود

رییس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع واکسن آنفولانزا براساس اولویت های بهداشتی و با تاکید بر حفظ سلامتی کادر درمان و بهداشت توزیع می شود.

توزیع واکسن آنفولانزا براساس اولویت‌های بهداشتی و درمان انجام می‌شود

به نقل از وبدا، صادقی با اشاره به اینکه توزیع واکسن آنفولانزا طبق سال های گذشته براساس اولویت های بهداشتی و درمانی و برای اقشار خاصی به صورت رایگان در بخش دولتی انجام می شود، عنوان کرد: افرادی که جزو اولویت های بهداشت، درمان و مشاغل در معرض خطر مانند تیم درمانی نیستند می توانند واکسن آنفولانزا را از طریق بخش خصوصی تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه همکاران بهداشت و درمان که در معرض ابتلا به بیماری‌های ویروسی هستند از جمله اولویت های دریافت واکسن آنفولانزایند، اظهار کرد: همکاران اورژانس 115، دامپزشکان، شاغلان محیط زیست و مشاغل نظامی و انتظامی براساس سهمیه ای که به آنها تعلق می گیرد واکسن آنفولانزا را دریافت و به افراد در معرض خطر ترزیق می کنند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ صادقی با بیان اینکه بیمارانی که در مراکز بهداشتی پرونده اچ آی وی دارند نیز از دیگر افرادی هستند که  در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا قرار دارند، ادامه داد: متناسب با حجم واکسنی که در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد، بین افراد به صورت رایگان توزیع می شود.

رئیس اداره پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار از جمله افرادی هستند که واکسن آنفولانزا به صورت رایگان دریافت خواهند کرد تا سلامتی مادر و جنین در شرایط شیوع بیماری‌های ویروسی حفظ شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان