//
کدخبر: ۲۸۰۳۳۲ //
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبر داد:

احیا باغ پسته پارک شرقی /تاسیس کلینیک گیاه پزشکی در کرمانشاه

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از احیای باغ پسته پارک شرقی خبر داد.

احیا باغ پسته پارک شرقی /تاسیس کلینیک گیاه پزشکی در کرمانشاه

نشست خبری مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز سوم مهرماه ۹۹ برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ فرامرز رحمتیان مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه اظهار داشت:حوزه‌ فضای سبز شهری یکی از حوزه های است که مطالبات مردمی فراوانی دارد که در سالهای گذشته برای توسعه فضای سبز قدیمی کارهایی انجام نشده بود ولی اکنون بر اساس سیاست های موجود، حفظ،احیا و توسعه درختان قدیمی سطح شهر را در دستور کار داریم.

رحمتیان تکمیل فضای سبز پروژه های نیمه تمام شهر کرمانشاه را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در این زمینه فضای سبز پل مدافعین حرم و پل امام حسین (ع) احیا شد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز با اشاره به ایجاد فضای سبز حجمی در کرمانشاه افزود: با تاکیدات دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه برآن شدیم با تغییر الگوی کشت و کاشت درختچه های زینتی در بعضی از مناطق حجم فضای سبز شهری را بیشتر کنیم.

وی همچنین از احداث کلینیک گیاه پزشکی در کرمانشاه خبر داد و گفت: کارشناسان ما به صورت روزانه فضای سبز شهری را رصد می کنند و بر اساس دستور العمل ها بیماریها و آفات موجود گیاهان و درختان را کنترل می نمایند.

وی از جمله اقدامات دیگر این سازمان را امداد درخت دانست و گفت: در نظر داریم سامانه ای را طراحی کنیم که شهروندان مشکلات و آفتهای درختی را اطلاع رسانی کنند و همکاران ما در اسرع وقت برای رفع این آسیب ها اقدام نمایند.

ایشان مهمترین کار در سال گذشته را کاشت درختچه های مختلف عنوان کرد و بیان داشت:  امسال نیز در صددیم درختچه های مختلفی را بکاریم و فضای با کیفیتی را ایجاد کنیم.

رحمتی زاده پروژه پارک جنگلی سراب قنبر را یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام سازمان فضای سبز شهرداری دانست و گفت: در سراب قنبر نیازمند تامین اعتبار بیش از ۵ کیلومتر شبکه روشنایی و حدود ۴ کیلومتر راه هستیم اما غالب طرح سراب قنبر که کاشت جنگل و درخت بوده انجام شده است.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در ادامه بیان داشت: گلخانه پارک شرقی کرمانشاه در سالهای قبل رها شده بود که خوشبختانه با حمایت دکتر طلوعی این پروژه به اتمام رسید و اقدامات خوبی در زمینه  کشت نشاء در این گلخانه انجام گرفته است.

وی افزود: در فاز اول این پروژه تولیدات گل و گیاه و نشاء مورد نیاز شهر کرمانشاه را تامین می کنیم و با ادامه کار در سنوات بعد به فکر توسعه این گلخانه هستیم و نیاز شهرستان های دیگر را هم تامین خواهیم کرد.

رحمتی زاده با اشاره به  سرانه فضای سبز نیز گفت : سرانه استاندارد‌ فضای سبز ۱۲ متر مربع است و در شهر کرمانشاه این سرانه  ۶/۸ متر مربع می باشد .

ایشان در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه مدون در تلاشیم تمام درختان معابر را شناسایی کنیم و طرح های تشویقی را برای مردم در نظر بگیریم که برای احیا این درختان با ما همکاری کنند.

 وی همچنین با اشاره به پروژه باغ پسته نیزگفت: از برنامه های در دست اقدام ما احیای باغ پسته است که در طی چند ماه آینده این کار را به سرانجام خواهیم رساند و در صورت وجود سرمایه‌گذار این باغ را با حدود ۱۴۰ هکتار قابلیت احیا و کامل شدن واگذار خواهیم کرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه خبرنگاران از گلخانه پارک شرقی و کلینیک گیاه پزشکی بازدید به عمل آوردند.

868b6756-5449-4cc5-bed5-e62ba924e4fc

e70119e3-ce34-4981-b9b3-6ccce0b259ad

8576bdcc-1a9a-4f57-8c2b-cabf661b0ba4

cbbdbcf8-227f-442e-9d8d-31123c5c767c

588fe87a-8d5b-4828-b872-401fa2b6b06b

 

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۳۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان