//
کدخبر: ۲۷۹۴۳۰ //
رئیس کل دادگستری کرمانشاه :

کاهش ۵۰ درصدی ورودی جمعیت کیفری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس کل دادگستری کرمانشاه از کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

دکتر  پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان در نشستی با معاونین و قضات برخی محاکم با موضوع تعیین تکلیف پرونده های معوق، از کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز، عالی ترین مقام قضایی استان تاکید کرد: پرونده های معوق در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن باید تعیین تکلیف شوند. یقینا این امر رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت موضوعی که از اصول مدیریتی و قضایی ماست.

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری استان و راههای  رسیدن به آن خاطر نشان ساخت: همانگونه که بارها گفته ایم زندان باید برای جرائم مهمه باشد و در این راستا باید تفکر خود را عوض کنیم. خوشبختانه در استان کرمانشاه با تعدد جلسات برگزار شده در این خصوص که حدود 60 جلسه بوده است توانسته ایم در این راستا به نتایج قابل توجهی برسیم.

دکتر توسلی زاده با اشاره به ارتقا و اشاعه ابلاغ الکترونیک در تمامی شعب و محاکم یادآور شد: بر آنیم در کنار این مهم با کنترل ورودی ها با راهکارهای پیشگیرانه ،موجودی پرونده ها را نیز کاهش دهیم و به درستی رفع اطاله دادرسی از دیگر برنامه های اساسی ما می باشد.

مدیریت پرونده های کیفری خصوصا در جرائم مهم از دیگر اولویت های مورد تاکید رییس کل دادگستری در این نشست بود و ادامه داد در این میان نباید از پرونده های کثیرالشاکی غفلت کرد و آن را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید.

ایشان حفظ حقوق عامه را از دیگر برنامه برشمرد و گفت تاکید ما همواره بر این بوده است که درب اتاق تمامی قضات بر روی مردم باز باشد و مردم به راحتی مشکلات قضایی خود را مطرح و پیگیری کنند. بنابراین برنامه ویژه‌ای برای ملاقاتها مردمی در مرکز استان و شهرستانها دنبال می کنیم.

رئیس شورای قضایی استان ساماندهی دفاتر خدمات قضایی و نیز استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف از دیگر برنامه ها برای نیل به تعیین تکلیف پرونده های معوق در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان