//
کدخبر: ۲۷۹۳۳۷ //

کرمانشاه مهد هنر ایران اسلامی است

نشست دکتر "علیرضا شهرستانی" با رئیس و دیگر مسوولین حوزه هنری استان کرمانشاه پیرامون روند برنامه های این نهاد

کرمانشاه مهد هنر ایران اسلامی است

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه: استان کرمانشاه مهدآثار فرهنگی و هنری ایران اسلامی است.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر علیرضا شهرستانی در جلسه ای که با حضور افشین آزادی رئیس و دیگر مسوولین حوزه هنری استان کرمانشاه پیرامون روند برنامه های این نهاد برگزار شد، از اقدامات خوب و گسترده حوزه هنری تقدیرکرد و گفت: باید دستگاه های فرهنگی استان در جریان فعالیت های خوب هنرمندان حوزه هنری قرار گیرند.

دکتر شهرستانی با اشاره به رخداد های بی بدیل کشور ظرف چهل سال گذشته افزود: باید آثار فرهنگی و هنری مربوط به دفاع مقدس در قالب های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در آمده و در طیفی گسترده در اختیار نسل جوان، اعم از دانش آموزان ، دانشجویان و فرهیختگان قرار گیرد، تا نسل فردای میهن، با حماسه های دفاع مقدس و دلاوری های شهدا بیشتر آشنا شوند.

این استاد دانشگاه، ضمن مهم دانستن پتانسیل های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه از دیر باز مهد موسیقی و هنر بوده است و چقدر جا دارد از این همه ظرفیت های خدادادی در جهت شناخت بیشتر ابعاد گسترده دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و ایثار، کمک به هم نوعان که نمونه بارز آن در حادثه زلزله ، سیل و اخیراً هم موضوع کرونا، مورد استفاده قرار گیرد، لذا جا دارد  از تلاش های های گسترده  و ایثارگونه قاطبه کادر بهداشت و درمان، اعم از پزشکان و پرستاران و همه دست اندر کاران، تقدیر و تشکرنمود.

وی به اهمیت استان کرمانشاه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کرمانشاه، مسقط الرأس همه خوبی هاست و ضرورت دارد از حیث زبان شناسی مورد توجه ویژه قرار گیرد، لذا شایسته است، در گفتمان فرهنگی و نوشتاری ادبی، ضمن حفظ ادبیات کردی متداول در استان، فارسی کرمانشاهی به عنوان شاخص هویدایی هویت کرمانشاهی مورد توجه و استفاده قرار گرفته ودر تراز ملی و بین المللی معرفی گردد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه بیان داشت: همگان می دانیم رمز مانایی رخدادهای عظیم کشور، حفظ آن ها از طریق کتابت است، لذا باید با عالی ترین قلم این گنجینه های بی بدیل حماسه، ایثار، نوع دوستی و ...  را در گستره ای به وسعت اندیشه همه آزادیخواهان جهان منتشر نمود.

گفتنی است قبل از سخنان دکتر شهرستانی، افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته توسط هنرمندان این نهاد ارائه نمود.

 شایان ذکر است: دکتر شهرستانی در ادامه، ضمن بازدید از بخش های مختلف حوزه هنری، با کارشناسان واحد های تخصصی این نهاد انقلابی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نشست دکتر "علیرضا شهرستانی" با رئیس و دیگر مسوولین حوزه هنری استان کرمانشاه پیرامون روند برنامه های این نهاد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان